به گزارش ایرنا اعظم احمدی شادمهری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرکز ترک اعتیاد بهشت پنهان به خبرنگاران افزود: در حال حاضر بهزیستی خراسان جنوبی 15 مرکز درمان سرپایی ،هفت کمپ ترک اعتیاد ، یک مرکز اقامتی بلند مدت (TC) ، چهار مرکز کاهش آسیب و یک مرکز سرپناه شبانه روزی فعال دارد.
وی با بیان اینکه سال گذشته 5 هزار و 672 نفر از خدمات این مراکز استفاده کرده اند گفت: به این افراد 873 میلیون تومان در سال 96 کمک هزینه درمان پرداخت شده است.
معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به تمرکز مراکز درمان اعتیاد در نقاط مختلف استان اظهار داشت: در همه شهرستان ها مراکز سرپایی وجود دارد اما کمپ ترک اعتیاد فقط در شهرستان های قاین، بیرجند، سرایان و فردوس فعال است.
احمدی در پاسخ به این سوال که وضع مراکز درمانی در مناطق مرزی که بیشتر در معرض آسیب اعتیاد هستند چگونه است بیان کرد: راه اندازی کمپ ترک اعتیاد در این مناطق بسته به نحوه تقاضا دارد و باید بخش خصوصی وارد عمل شود اما در برنامه های امسال گسترش مراکز درمان به خصوص در نقاط دورتر هدف گذاری شده است.
وی با اشاره به فعالیت یک مرکز اقامتی بلند مدت در استان گفت: امسال در کنار این مرکز کارگاه های اشتغالزایی نیز ایجاد می شود و معتادان بهبود یافته می توانند ضمن اینکه در مرکز TC دوره های درمان را کامل تر می کنند در کارگاه های اشتغال مشغول کار شوند.
معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی، شرط استفاده از این فرصت های شغلی را گذراندن دوره درمان 6 ماهه عنوان و تصریح کرد: حمایت های دیگری نیز پس از خروج معتادان از مراکز وجود دارد و افرادی که بعد از 6 ماه ترک پاک بمانند می توانند از وام های اشتغالزایی استفاده کنند.
وی از پرداخت تسهیلات به 85 معتاد بهبود یافته در سال گذشته خبر داد و گفت: این تسهیلات به صورت قرض الحسنه از 5 تا 20 میلیون تومان متغیر است.
احمدی با اشاره به وجود یک مرکز ترک اعتیاد بانوان در استان افزود: استقبال از این مرکز نسبت به سال های گذشته بهتر شده است.
جمعیت خراسان جنوبی بر اساس سرشماری آبان ماه 1395، 769هزار نفر اعلام شده و طبق آمار، این استان حدود 19 هزار معتاد دارد که 16 هزار مرد و بقیه زن هستند.
9766 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.