به گزارش ایرنا، حسن قبادی روز دوشنبه افزود: از سال گذشته تاکنون برای 215 نفر از معتادان توسط سازمان بهزیستی کمک هزینه درمان اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه 12 تیم اجتماع محور در شهرستان فعال است، بیان کرد: از این تعداد 9 تیم به صورت محله شهر و روستا و 2 تیم در محیط کار و یک مود نیز در محیط آموزشی فعال است.
وی ادامه داد: در سال گذشته 78 نفر در طرح بالای یک سال ترک اعتیاد مشارکت داشته اند و برای پنج نفر نیز تسهیلات اشتغال زایی فراهم شد.
قبادی بیان کرد: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مسائل مهم اجتماعی است که همراهی مردم شرط ضروری برای مبارزه با این معضل می باشد.
وی با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر تنها وظیفه دستگاه قضا و نیروی انتظامی نیست، افزود: برای موفقیت در مبارزه با مواد مخدر علاوه بر مسئولان جراید ، مطبوعات و مردم نیز باید احساس مسئولیت کنند.
وی از خانواده ها خواست نسبت به سرنوشت جوانان و تقویت باورهای دینی آنها بی تفاوت نبوده و در این موضوع مهم و حیاتی در کنار مسئولان امر باشند.
فرماندار بیله سوار با بیان اینکه طراحی برنامه‌ های پیشگیری مناسب، آگاهی از عوامل موثر در شروع و تداوم اعتیاد امری ضروری است، افزود: خانواده نخستین گروه اجتماعی همه انسان‌ هاست و در این صورت پیوند عاطفی و هدایت نوجوان از سوی خانواده می ‌تواند به ‌عنوان سپر دفاعی در برابر تجربه مصرف مواد توسط نوجوان عمل کند.
وی با تاکید بر لزوم اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر، بیان کرد: برنامه ریزی صحیح در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، نقش بسزایی در جهت اجتماعی کردن این موضوع دارد و باید گام ‌های موثری در این رابطه برداشته شود.
او نقش آموزش و آگاهی را در کاهش این منکر بسیار پررنگ دانست و خواستار افزایش آموزش درمدارس و دانشگاه ها جهت آگاه سازی نسل جوان با عواقب این معضل شد.
قبادی با بیان اینکه اطلاع رسانی و آموزش سبک زندگی به نوجوانان و جوانان سبب کاهش تقاضا می شود، ایجاد اشتغال و تفریحات سالم را از ضرورت های مهم در حوزه کاهش تقاضا عنوان کرد و افزود: با ارائه این راهکارها شاهد تربیت نسلی سالم خواهیم بود.
شهرستان بیله سوار در 165 کیلومتری شمال اردبیل واقع است.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.