به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی عصر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی در اراک، افزود: مبارزه با پدیده اعتیاد و موادمخدر به عنوان یکی از پنج آسیب مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.
وی بیان کرد: اولویتی بالاتر از اجرای دستورات رهبر معظم انقلاب نیست و همه باید در سنگر مبارزه با جدیت وارد عمل شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: مبارزه با آسیب اعتیاد تکلیفی همگانی است که هیچ غفلتی در این راه پذیرفتنی نیست و دستگاه های اجرایی باید اولویتبرنامه های امسال خود را در این زمینه مشخص کنند.
وی گفت: تلاش های زیادی برای ایجاد مرکز جدید ماده 16 در این استان صورت گرفت و این مرکز فردا (پنجشنبه) در آیینی افتتاح می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: پیشگیری و مبارزه با موادمخدر مکمل یکدیگرند و اگر در هر قسمت ضعف وجود داشته باشد بخش دیگر نیز موفق نخواهد بود.
حقیقی عنوان کرد: شهرداری باید در اسرع وقت نسبت به ایجاد مکانی برای غربالگری معتادان متجاهر اقدام کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت:دستگاه های اجرایی در سال جدید باید برنامه هایی را برای مبازره با موادمخدر تدوین کنند که قابلیت اجرا داشته باشد.
نبی الله شاه محمدی حیدری افزود: اردوگاه ماده 16 استان مرکزی در پنج ماه گذشته به دلیل برگرداندن مکان آن به مالک اصلی تعطیل بود و در این مدت تبصره 2 ماده 16 در 9 مرکز ترک اعتیاد اجرایی شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی ادامه داد: در اسفندماه پارسال بر اساس اجرای این تبصره، بیش از 300 معتاد متجاهر در 9 مرکز ترک اعتیاد این استان پذیرش و تحت درمان قرار دارند.
شاه محمدی حیدری بیان کرد: مکان جدید ماده 16 استان مرکزی با مدیریت بخش خصوصی فردادر روستای مالک آباد اراک افتتاح می شود.
وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی این استان باید تا یک هفته آینده اقدامات انجام شده پارسال خود را در خصوص مبارزه با موادمخدر به دبیرخانه این شورا ارسال کنند.
در این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گزارشی از نحوه نظارت و جانمایی مراکز درمانی و دارویی و نحوه توزیع دارو ارائه کرد.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
پارسال هفت تن و 432 کیلوگرم انواع موادمخدر از سوداگران مرگ در استان مرکزی کشف و ضبط شد.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.