مسعود هنربخش روز چهارشنبه در نشست دست اندرکاران پایگاههای سلامت اجتماعی در سبزوار افزود: مشاوره ژنتیک، پیشگیری از بروز معلولیتها و غربالگری اولویتهای سازمان بهزیستی هستند.
وی همچنین بر نقش پایگاههای سلامت اجتماعی در پیشگیری از معلولیت و کاهش آسیبهای اجتماعی تاکید و بیان کرد: هم اینک 32 پایگاه سلامت اجتماعی در سطح خراسان رضوی فعال دارند.
معاون اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: پایگاههای سلامت اجتماعی جهت پیشگیری اولیه در سطح شهرها و محلات ایجاد شده و با بهره گیری از ظرفیت مردمی اقداماتی جهت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، معلولیت و اعتیاد انجام می دهند.
وی به ساماندهی معتادان متجاهر نیز اشاره و بیان کرد: ظرف یک سال اخیر هزار و 750 معتاد متجاهر یا بی سامان در 11 مرکز تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی ساماندهی شده اند.
هنربخش گفت: مسئولیت مراکز ماده 16(ساماندهی معتادان متجاهر) پارسال به بهزیستی واگذار شد. معتادان متجاهر با حکم قضایی از سوی پلیس جمع آوری و به مراکز نگهداری، درمان و بازتوانی سپرده می شوند.
وی در ادامه به پلمپ 80 کمپ و مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد در خراسان رضوی ظرف یک سال اخیر اشاره و بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده فعالیت مراکز فاقد مجوز ترک اعتیاد مراتب را به بهزیستی اطلاع دهند.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.