به گزارش ایرنا، علیرضا نصرآبادی روز یکشنبه در حاشیه بازدید نمایندگان سازمان جهانی خوار و بار( FAO ) از پروژه بین المللی احیای اراضی جنگلی و تخریب یافته (RFLDL) سرایان افزود: این پروژه زیرنظر فائو در سه فاز اجرا و سالانه مورد ارزیابی گروه های تحت نظر سازمان های بین المللی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: در این سفر نماینده سازمان جهانی خوار و بار به همراه تیم کارشناسی مقیم دفتر FAO حضور دارند و مدیر کل دفتر امور بیابان سازمان جنگل های کشور نیز این گروه را همراهی می کند.
وی بیان اینکه ارزیابی کمی وکیفی پروژه هدف اصلی سفرتیم کارشناسی FAO به استان است گفت: ارزیابی گروه و نتیجه بازدید ها منجر به تمدید پروژه یا تعمیم آن به سایر مناطق می شود.
مدیرکل منابع طبیعی استان ادامه داد: سازمان جهانی FAO تاکنون برای این پروژه سه سفر به خراسان جنوبی داشته است که در ارزیابی قبلی با توجه به کیفیت پروژه منتهی به تمدید آن شد.
نصرآبادی با اشاره به نشست کارشناسی این تیم اظهار داشت: روند کار از سوی این تیم خوب ارزیابی شده و آن را قابل تعمیم نیز دانستند.
وی تصریح کرد: پروژه بین المللی RFDFL در سطح 150 هزار هکتار در بیابان های سه قلعه اجرا می شود و بر اساس تراز بین المللی باید منجر به افزایش پوشش گیاهی شود.
وی کاهش گازهای آلاینده و احیای اراضی تخریب شده را از دیگر اهداف پروژه دانست و افزود: برای رسیدن به هدف اصلی باید با ایجاد شغل جایگزین درآمد روستاهای هدف را افزایش دهیم و در این مسیر هم از ظرفیت های خود منطقه استفاده می کنیم.
به گفته وی پروژه یاد شده از اوایل دهه 90 در شهرستان سرایان شروع شده و اکنون در مرحله 2 به سر می برد.
9766 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.