سرهنگ خانباز امیرافضلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم های حفاظت از منابع طبیعی در هفت شهرستان جنوب استان کرمان مستقر هستند تا در صورت بروز هرگونه آتش سوزی بلافاصله اقدام کنند.
وی با تأکید بر اینکه صیانت از منابع طبیعی تنها با مشارکت مردم و جوامع محلی امکانپذیر است اظهار کرد: جنوب کرمان به عنوان نخستین پایلوت کشوری در زمینه حفاظت مشارکتی و بکارگیری جوامع محلی برای پیشگیری و اطفاء حریق عرصه ‌های ملی انتخاب شده و تاکنون 50 اکیپ مردمی از همیاران طبیعت در این زمینه سازماندهی شده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان ادامه داد: از ظرفیت اکیپ های مردمی در حفظ منابع طبیعی استفاده بهینه می شود.
وی گفت: ماموارن یگان حفاظت از منابع طبیعی با متخلفان و متعرضان به عرصه های ملی بویژه جنگل ها و مراتع برخورد قانونی می کنند.
سرهنگ امیرافضلی بیان کرد: شماره تماس 1504 کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی جنوب کرمان همواره آماده دریافت گزارش ها و اخبار مردم در زمینه آتش‌ سوزی، تخریب و تصرف اراضی ملی است.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان هفت شهرستان، جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
3029/7450
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.