اسدالله احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه از شب گذشته آتش سوزی های محدود در نقاط جنگلی این منطقه گزارش شده گفت: با حضور به موقع مأموران این آتش مهار شد.
وی با اعلام اینکه خسارت جدی به جنگل ها در این آتش سوزی وارد نشده است، افزود: تعدادی از کنده های درختان در جنگل های روستای ' کرداب ' طعمه حریق شد که به دلیل اینکه کنده درخت بوده مهار آن طولانی شد.
احمدی، علت اصلی این آتش سوزی را برافروختن آتش توسط گردشگران در منطقه عنوان کرد که به طور کامل مهار نشده و شدت باد موجود در منطقه این آتش نیمه افروخته را برافروخته و موجب بروز آتش و سوختن کنده های جنگلی شد.
عصر روز گذشته نیز بر اثر بی احتیاطی برخی از گردشگران پنج هکتار از جنگل های اشکته چال شهرستان رامسر نیز دچار اتش سوزی شد که با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردم شب گذشته مهار شد.
مازندران با 24 هزار کیلومترمربع وسعت حدود یک میلیون و 300 هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر قرار دارد.
از حدود هشت هزار گونه گیاهی ایران، حدود هزار و 800 گونه در جنگل های شمال وجود دارد.
از گیاهان موجود در جنگل های شمال 500 گونه، انحصاری این منطقه است که گونه های درختی شمشاد، اَنجیلی، سفید پَلَت و لَرگ از آن جمله آنها هستند.
خبرنگار: مریم نظری**انتشا ردهنده: محسن حسن نیا
/7332/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.