به گزارش ایرنا علی هاشمی سه شنبه شب در جشن گلریزان شهرستان فردوس افزود: 900 میلیون تومان از کل مبلغ بدهی این افراد، گذشت شاکی بوده است.
وی بیان کرد: سال گذشته 109 نفر با بدهی 9 میلیارد و 600 میلیون تومان با پیگیری ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه از زندان های استان آزاد شدند.
وی گفت: 2 میلیارد و 700 میلیون تومان کمک بلاعوض پارسال با همکاری نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی از سوی ستاد دیه کشور به خراسان جنوبی اختصاص یافت.
مدیرکل زندان های خراسان جنوبی شمار زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان فردوس را 38 نفر اعلام کرد و افزود: سال گذشته 22 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد زندان این شهرستان با یک میلیارد و 800 میلیون تومان بدهی آزاد شدند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد در 31 استان کشور فعال است و این ستاد به آزادی زندانیان جرایمی نظیر مهریه، نفقه، بدهی های مالی جز کلاهبرداری و دیات کمک می کند.
هاشمی کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، آبرومند و نیازمند، کمک به کاهش آسیب های اجتماعی، ترویج فرهنگ کمک به همنوع و حس تعاون در مردم و کمک به آسیب دیدگان جرایم غیرعمد را از اهداف ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه کمک به آزادی زندانیان غیرعمد تلاش در جهت سلامت و امنیت جامعه اسلامی است گفت: با آزادی زندانیان جرایم غیر عمد می توان از بروز آسیب های اجتماعی بین خانواده زندانیان جلوگیری کرد.
امام جمعه فردوس نیز در این آیین یکی از کارهای نیک و پسندیده را آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ذکر کرد و گفت: بازگرداندن سرپرست خانواده بر سر سفره و کانون خانواده و نیز جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی بین فرزندان و خانواده زندانیان از کارهای پسندیده ای است که توسط نیکوکاران و ستاد دیه انجام می‌شود.
حجت الاسلام محمدرضا بابایی به فعالیت 10 مرکز خیریه در شهرستان فردوس اشاره کرد و افزود: خیریه ها باید علاوه بر کمک به محرومان و نیازمندان به خانواده زندانیان و نیز آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کند.
فرماندار فردوس نیز با تاکید بر پیشگیری از وقوع جرم در جامعه، خواستار ارائه آموزش های لازم در جامعه و بین خانواده ها شد.
مهدی ابراهیمی گفت: پیشگیری از وقوع جرم تاثیر بسزایی در کاهش آمار زندانیان و بروز جرایم غیر عمد دارد و بسیاری از زندانیان به خاطر ارتکاب ای گونه جرایم و ناآگاهانه به زندان افتاده اند که با به زندان افتادن آنان، خانواده زندانیان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.
به گزارش ایرنا 28 میلیون و 700 هزار تومان در جشن گلریزان شهرستان فردوس به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و نیازمند کمک شد.
9865*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.