ابراهیم رودباری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: یک میلیارد و 253 میلیون ریال از این کمک ها به صورت نقدی و 809 میلیون ریال آن به صورت غیر نقدی (کالا) بوده است.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون 3 هزار و 109 نفر حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین با این نهاد همکاری دارند و 965 یتیم و 299 فرزند محسنین از خدمات حمایتی کمیته امداد و حامیان در رودان بهره مند هستند.
رودباری حفظ عزت و کرامت خانوارهای تحت حمایت را رویکرد اصلی طرح اکرام ایتام برشمرد و گفت: تقویت حس همدلی و همکاری در جامعه اسلامی، ترویج سنت حسنه احسان به ایتام، ایجاد و تقویت زمینه مشارکت افراد خیر و نیکوکار جهت حمایت از نیازمندان از جمله اهداف اجرای طرح‌ های اکرام ایتام و محسنین است.
وی بیان کرد: تا قبل از ماه مبارک رمضان 81 نفر از ایتام و فرزندان محسنین در رودان بدون حامی بودند که با آغاز ماه ضیافت الهی، 17 نفر حامی حمایت از 63 نفر از آنها را بر عهده گرفتند.
رودباری اضافه کرد: یک هزار سبد غذایی در بین خانواده های نیازمند و زیر پوشش این نهاد در چند روز اخیر در رودان توزیع شد.
این مسوول افزود: این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و خیران می توانند جهت مشارکت در این امر خداپسندانه به کمیته امداد امام خمینی (ره) رودان مراجعه کنند.
رودباری از اجرای طرح 'شجره طیبه' در رودان خبر داد و خاطر نشان کرد: با هدف ترویج فرهنگ زکات در جامعه، 110 اصله درخت در قالب طرح 'شجره طیبه' در ماه مبارک رمضان در رودان پلاک کوبی می شود.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) رودان اظهار داشت: درآمد حاصل از فروش محصولات درختان پلاک کوبی شده برای زکات و کمک به نیازمندان در رودان هزینه می شود.
رودباری خاطر نشان کرد: هم اکنون 12 هزار و 265 نفر در قالب 5 هزار و 500 خانوار از مزایا و خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) در رودان بهره مند هستند.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.