سعید فرامرزیانی عصر روز یکشنبه در کارگاه آموزشی 'من رسانه، عضوی از خانواده هستم!' در ارومیه افزود: امروزه رسانه ها از تمامی شیوه های بصری و خلاقانه برای جذب مخاطب استفاده می کنند و اگر مخاطب به رسانه ای اعتماد داشته باشد، تمامی اعمال و رفتارش اعم از نوع افکار، عقاید، پوشش، آرایش، غذا و روابط با اعضای خانواده و مردم را از این طریق دریافت می کند.
وی اضافه کرد: برای جلوگیری از این اثرپذیری کامل و جلوگیری از ورود فرهنگ بیگانه و ناهماهنگ با فرهنگ بومی به جوامع، نیازمند افزایش سواد رسانه ای مردم هستیم تا مردم انتخابی بهتر و تاثیرپذیری کمتر داشته باشند.
وی ادامه داد: رسانه های بومی ظرفیت های بالایی برای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی دارند که باید از تمامی این ظرفیت استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه رسانه و سبک زندگی است، بیان کرد: با پتانسیل های قوی و بالای رسانه های کشور می توان در الگودهی سبک زندگی اسلامی و ایرانی به مردم گام های بلندی برداشت.
استاد ارتباطات و رسانه گفت: باید سبک زندگی غربی را برای مردم به ویژه جوانان نقد کرد و این در سایه ارائه و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی با معرفی الگوها و برنامه های هوشمندانه و برجسته امکان پذیر است.
به گزارش ایرنا، کارگاه آموزشی خانواده و سبک زندگی با عنوان 'من رسانه، عضوی از خانواده هستم!' با رویکرد نقش رسانه ها در ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در ارومیه برگزار شد.
ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی ایرانی و بالا بردن سطح دانش و اطلاعات و آشنایی خانواده ها و نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی از مهم ترین اهداف این کارگاه آموزشی بود.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.