به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نماز جمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج ) با اشاره به اینکه در مساله هسته ای فقط 2 گزینه مقاومت و سازش پیش رو بود، افزود: آحاد ملت ایران گزینه مقاومت را انتخاب کردند.
وی تصریح کرد: این درحالی است که برخی از ساده اندیشان گمان کردند گزینه سومی هم هست و گزینه تعامل سازنده و مذاکره برد - برد را در توافق با آمریکا انتخاب کردند که تصمیمی اشتباه بود.
امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به خطاهای انجام گرفته در ارتباط با موضوع برجام اظهار کرد: بعضی از مردم و مسئولان در دهه اخیر دچار خطاهای جدی شدند و توبه این است که خطا تکرار نشود.
وی ادامه داد: خطایی که بخشی از جامعه و مسئولان مرتکب شدند این است که فکر می کردند در مقابل آمریکا سه گزینه داریم در حالی که 2 گزینه بیشتر پیش رو نبود.
حجت الاسلام مختاری گزینه اول را استقامت دانست و افزود: رمز پیروزی پیامبر اسلام (ص) در مقابل کفار نیز همین استقامت و ایستادگی بود.
وی یاد آور شد: اگر انقلاب اسلامی در برابر نفوذ منطقه ای دشمن 40 سال دوام آورده و در بخش های مختلف سرفراز هستیم به خاطر ایستادگی ملت بوده است و اگر می خواستیم به التماس بیفتیم چهار ماه هم دوام نداشتیم.
خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه گزینه دوم سازش، تسلیم و ذلت است افزود: این گزینه با غیرت دینی و ملی در تضاد است و ما اجازه تسلیم نمی دهیم.
وی با بیان اینکه سه کشور اروپایی نیز همانند آمریکا هستند افزود: اما خطر این است که برای حفظ برجام نسبت به اروپایی ها نیز در دام چنین گزینه ای بیفتیم .
حجت الاسلام مختاری تاکید کرد: ملت هرگز تحقیر در برابر اروپا را تحمل نخواهد کرد و باید مراقب تله های دیگر دشمنان باشیم.
وی با بیان اینکه شکستن تحریم با مذاکره یک اشتباه بود، خاطر نشان کرد: برای حل مشکلات اقتصادی باید از اصلاح موانع داخلی شروع کنیم و آن بخش اندک که مربوط به رفع تحریم ها می شود حل آن با مذاکره حماقت است.
وی به توصیه های عاقلانه رهبر معظم انقلاب در این خصوص اشاره کرد و گفت: برای رفع تحریم ها ابتدا باید در داخل کشور دولت و ملت حقوق یکدیگر را رعایت کنند تا باعث عقب ماندگی اقتصاد کشور نشوند.
وی ادامه داد: مهمترین موضوع تحولات اخیر کشور رفتارهای نامعقول ترامپ و وزرای اوست که نشان می دهد از تقابل 40 ساله با نظام جمهوری اسلامی ایران درمانده شده اند.
وی با اشاره به رفتارهای وزیر خارجه تازه کار آمریکا، گفت: گویا اینها خواب سال های قبل از انقلاب را می بینند که شاه پهلوی نوکری می کرد و آنها سروری، ولی باید بفهمند که 40 سال است در این کشور مردم انقلاب کرده اند و بازگشت به آن زمان آرزوی خامی است که ترامپ و امثال او باید به گور ببرند.
خطیب جمعه بیرجند افزود: علیرغم اینکه در توافق هسته ای امتیاز هایی داده شد اما بعد از آن آمریکا طلبکار شد چون این طبیعت مستکبران است و باید باور کرد که آمریکا در پنج سال اخیر کلاه بزرگی سر ما گذاشت.
حجت الاسلام مختاری با تاکید بر اینکه باید هوشیار بود که در ارتباط با اروپا بازی نخوریم، تصریح کرد: از دولت ، مجلس و هیئت نظارت بر برجام می خواهیم که در ارتباط با اروپا قاطع تر از گذشته برخورد کنند و گرنه مردم و شهدا هرگز آنها را نخواهند بخشید.
امام جمعه موقت بیرجند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وفات حضرت خدیجه (س) در دهم ماه مبارک رمضان گفت: این بانوی گرامی جایگاه بزرگی در اسلام دارد چرا که تمام سرمایه خود را در راه اسلام فدا کرد.
وی همچنین به اشاره به فرا رسیدن ولادت امام حسن مجتبی (ع) و آغاز هفته کمک به محرومان افزود: یکی از بهترین مصادیق کمک به محرومان ، آزادی زندانیان غیر عمد است.
وی یادآور شد: سال گذشته 109 زندانی با بیش از 9 میلیارد تومان بدهی آزاد شدند و امسال هم جشن گلریزان برای آزادی بیش از 100 زندانی جرایم غیر عمد با کمک خیران خراسان جنوبی برگزار می شود.
ع.ب* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.