به گزارش ایرنا محمدعلی جاوید روز یکشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد افزود: در زمینه زیباسازی مبلمان شهری بیرجند اقدامات خوبی در دست انجام است و امسال در شهر شاهد تغییر و تحول خواهیم بود.
وی گفت: شنیده شد در ایام نوروز امسال مردم رضایت زیادی از زیباسازی مبلمان شهری نداشتند که این نگاه ها نسبت به مدیرت شهری بیرجند به حق بود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه عمده آیلندهای مرکز شهر فرسوده هستند شهرداری تصمیم گرفت ابتدا از بهسازی معابر عمومی شهر آغاز کند.
شهردار بیرجند اظهار کرد: سال های گذشته المان های موقت در سطح شهر نصب می شد که امسال تصمیم بر نصب المان های دائمی در میادین شهر مورد توجه قرار گرفت.
وی گفت: با توجه به اینکه شریان های اصلی و ورودی شهر فرسوده هستند قرار شد با استفاده از سنگ ها و مصالح بومی استان نسبت به بهسازی و زیباسازی آن اقدام شود.
جاوید گفت: سنگ کاری بلوار شهدای عبادی در حال حاضر انجام و تاکنون 700 میلیون تومان برای آن هزینه شده که بعد از اتمام سنگ کاری، برای گلکاری بلوار اقدام می کنیم.
وی با بیان اینکه میدان آیت الله عبادی با 25 هزار متر مربع مساحت همچنان بلاتکلیف است افزود: یکی از بهترین معماران ایران برای این محیط در حال تهیه طرح بوده که امید است به زودی زیباسازی شود.
وی از ساخت دروازه قرآن در ورودی بیرجند از سمت بلوار امام رضا (ع) خبر داد و گفت: ساخت این دروازه به عنوان ورودی شهر همچنین ایجاد فضایی برای اسکان، استراحت و اقامت مسافر در بودجه سال جاری پیش بینی شده است.
شهردار بیرجند بیان کرد: المان هایی که سال های گذشته به صورت موقت در سطح شهر نصب می شد پس از مدتی از سطح شهر جمع آوری می شود اما نگاه ما تنها به زیباسازی شهر در نوروز نیست.
وی افزود: اقدامات کلی اما خوبی در دستور کار شهرداری بیرجند قرار دارد که مردم و شهروندان نتیجه و خروجی آن را 6 ماه آینده شاهد خواهند بود.
تملک و بازگشایی طرح فرزان و پل موسی بن جعفر (ع)، طرح پیاده راه خیابان جمهوری، زیباسازی میدان امام تا میدان امام حسین (ع)، پارکینگ طبقاتی خیابان حکیم نزاری، نوسازی آیلندهای معابر اصلی شهر، احداث سالن اجتماعات و فرهنگسرای شهرداری، احداث بوستان های خطی بلوار پیامبر اعظم (ص)، روکش آسفالت معابر فرسوده و خاکی، اصلاح تقاطع ها، بوستان سایت اداری و بوستان مهرشهر را می توان از جمله پروژه های در دست اقدام شهرداری بیرجند نام برد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.