محمدعلی نبی پور روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیک گناباد افزود: به دلیل نبود کمربندی وسائل نقلیه سنگین عبوری به ناچار مجبور به عبور از خیابانهای شهدا و بلوارهای عدالت و فرمانداری گناباد به سمت جاده اصلی هستند. این مساله مشکلات متعددی از نظر آلودگی صوتی، ترافیکی و زیست محیطی به همراه داشته است.
وی در ادامه این نشست که با هدف بررسی اجرای کمربندی غربی گناباد با حضور اعضای شورای هماهنگی ترافیک خراسان رضوی برگزار شد گفت: رفت و آمد روزانه تعداد زیادی خودروهای سنگین موجب تخریب گسترده معابر عمومی و آسفالت طول مسیر آنها و به طبع افزایش هزینه های شهرداری از سالهای گذشته تاکنون شده است.
دبیر شورای هماهنگی ترافیک استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست ساخت کمربندی را از ضرورتهای گناباد دانست و بر ضرورت سرعت بخشی در تعیین تکلیف اجرای آن تاکید کرد.
مهدی حسینی گفت: شورای هماهنگی ترافیک استان با برگزاری جلسات متعددی در سطوح استانی و شهرستانی و انتخاب مشاور توجه خاص به این مساله دارد و اجرای نهایی آن مستلزم بررسی ظرفیتها و نقاط قوت و ضعف و تهیه طرح مربوطه است.
وی افزودت: محور اصلی اکثر طرحهای عمرانی و ترافیکی بر روانسازی تردد وسائل نقلیه و یا ماشین محور است در حالی که باید عابرمحور و یا بر پایه آسانسازی و کاهش مشکلات مردم و عابران پیاده استوار شوند.
ساخت کمربندی گناباد از سالهای گذشته مطرح بوده اما تاکنون راه به جایی نبرده است. به جز تسهیل حریم هیچ اقدامی برای اجرای این کمربندی انجام نشده است.
طراحی کمربندی گناباد به طول دو هزار و 100 متر حدفاصل میدان امام رضا(ع) و میدان بجستان در دست انجام است که بعد از تایید نهایی شورای هماهنگی ترافیک خراسان رضوی اجرای آن آغاز می شود. با بهره برداری از این کمربندی رفت و آمد خودروهای سنگین به خارج شهر گناباد منتقل می شود.
مرحله دوم ساخت کمربندی گناباد حدفاصل پلیس راه تا بیدخت شامل ایمن سازی و روشنایی مسیر نیز در مرحله طراحی قرار دارد که با رفع نقایص توسط مشاور مربوطه و تایید فنی و ترافیکی در مراجع مربوطه عملیات اجرای آن شروع می شود.
گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد. این شهرستان به دلیل واقع شدن در مسیر استانهای خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به سمت مشهد محل عبور تعدادی قابل توجهی خودروهای باری و مسافربری است.
خبرنگار: علیرضا حسن زاده **انتشار: حسین کریم زاده
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.