به گزارش ایرنا محمدرضا فخر روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی به ریاست استاندار افزود: این 2 پروژه ملی و دارای اعتبارهای خاص بودند اما سال 94 فقط 97 میلیون تومان برای هر 2 اختصاص یافت که به هیچ وجه کافی نیست.
وی بیان کرد: در ردیف بودجه 97 اعتباراتی برای این پروژه ها اختصاص یافته که نیازمند پیگیری است.
وی همچنین با بیان اینکه 23 هزار رزمنده در خراسان جنوبی وجود دارند گفت: به دلیل کمبود نیروی انسانی و اعتبار، متاسفانه خاطرات کمتر از 2 درصد رزمندگان به ثبت رسیده است که باید برای تحقق این امر تدبیری اندیشیده شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به میزبانی این استان از 131 شهید گمنام افزود: یادمان های شهدای گمنام مورد بی مهری قرار گرفته است که هیات امنای یادمان ها در سراسر استان باید نسبت به توافقات خود مبنی بر ساخت آنها اقدام کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت دفاع مقدس متاسفانه درس دفاع مقدس در دانشگاه ها جزو دروس اختیاری قرار گرفته و از آنجا که در معدل تاثیری ندارد کمتر مورد نظر قرار می گیرد و این موضوع به تنهایی نوعی آسیب است.
فخر از تصویب 500 مدخل در دانشنامه دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد و گفت: کمیته های مختلفی در این زمینه تشکیل شد و این استان به عنوان یکی از علمی ترین کمیته های کشور در حال حاضر فعالیت می کند.
خراسان جنوبی دارای 2 هزار شهید و 23 هزار رزمنده است.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.