سردار سرتیپ ‌بهمن کارگر شامگاه چهارشنبه پس از بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس یزد و با شرکت در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان افزود: بر اساس توصیه های مقام معظم رهبری در تمام استان ها یک مرکز فرهنگی یا موزه دفاع مقدس راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: مراکز فرهنگی دفاع مقدس و موزه ها جایگاهی مناسب در عرصه فرهنگی و ارزش های دوران دفاع مقدس برای استفاده عموم مردم به خصوص خانواده های معزز شهدا و بسیجیان است.
این مسوول تصریح کرد: در دهه فجر انقلاب اسلامی سال 1396، 10مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان های مختلف از جمله یزد افتتاح و مورد استفاده عموم مردم ولایی و انقلابی قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، کارگر با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار در جامعه یادآور شد: آشنایی مردم و به خصوص جوانان با دستاوردهای دفاع مقدس و ارزش های نظام اسلامی از جمله ماموریت های مهم مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس است .
همچنین استاندار یزد در نشست یاد شده اظهار کرد: عصر دفاع مقدس یادآور ایثار و جانفشانی رزمندگان اسلام است، باید همواره به نحو شایسته ای نسبت به انتقال ارزش های والای آن دوران به نسل جوان فعالیت کرد.
محمود زمانی قمی افزود: در مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس با برنامه ریزی مناسب فرهنگی می توان نسبت به ترویج ارزش های نظام ، انقلاب اسلامی و ایثارگری ها اقدام کرد.
استاندار یزد ابراز امیدواری کرد که مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با بهره برداری کامل مورد استفاده آحاد مردم و به خصوص جوانان فداکار و علاقه مندان به فرهنگ ایثار و فداکاری قرار گیرد.
همچنین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته تا پایان سال 1397 مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان 100درصد افتتاح می‌شود.
سرهنگ محمد رجبی افزود: ساخت این مرکز فرهنگی و ارزشی در خصوص دفاع مقدس از حدود 11 سال پیش در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع شروع شده است.
وی با بیان اینکه بهره‌برداری اولیه این مرکز در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال و همزمان با 9 مرکز دیگر در کشور انجام می‌ شود، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال آینده به صورت کامل افتتاح شود.
استان یزد سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد، 300 هزار بسیجی و افزون بر 30 هزار رزمنده دارد که در دوران دفاع مقدس در جبهه های غرب و جنوب کشور حضور داشته اند.
این استان بر اساس سرشماری آبان ماه سال 1395؛ یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7536/ 2047 * خبرنگار: کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.