به گزارش ایرنا، دفاع مقدس یکی از بخش های مهم تاریخ ایران است که علاوه بر بعد نظامی، ابعاد مختلف فرهنگی و سیاسی دیگری دارد که باید آن را حفظ کرد تا بتوان آن را نسل به نسل انتقال داد.
باغ موزه دفاع مقدس (مرکز فرهنگی دفاع مقدس) که قرار است به زودی کار ساخت آن در کرج آغاز شود، روایتی زیبا از 8 سال دفاع مقدس ، 8 سال دفاع از جان و مال کشور عزیزمان ایران خواهد داشت به طوریکه ما تاکنون فقط این 8 سال را شنیده ام ولی دیداری نزدیک از فضا و روح آن در استان البرز نداشته ایم.
به همین منظور به همت بخش های مختلف دولت، فضای زیبایی تدارک دیده شده تا با بازسازی و نگهداری از این میراث عظیم، نه تنها زنده نگه داشته شود بلکه با حضور در همان حال و هوا روحیه جهادی هم حفظ شود.
شرایط خاص استان البرز به لحاظ تردد ملی و بین المللی توجه به موضوع نماد فرهنگی استان را دو چندان می سازد .
طرح احداث باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با هدف ساماندهی و تمرکز بخشی به مجموعه تلاش های دلسوزان و یاد آوران مخلص دوران دفاع مقدس شکل گرفته است، ثبت و ضبط، یادآوری آگاهی ها، ارزش ها، فرهنگ 8 سال دفاع مقدس، رسالت اصلی در تأسیس این باغ موزه می باشد.
مرکز فرهنگی دفاع مقدس (باغ موزه) استان البرز که قرار است به نماد و هویت فرهنگی البرز تبدیل شود در زمینی به مساحت 7 هکتار در محدوده ورودی شهر کرج و کنار اتوبان کرج- قزوین ایجاد خواهد شد.
براساس پیش بینی ها این باغ موزه که در اراضی پارک جهان نمای کرج ساخته می شود، حدود 80 میلیارد تومان هزینه ساخت آن پیش بینی شده که مدت زمان 5 ساله و در فازهای مختلف زمان برای ساخت آن دیده شده است.
سهم اعتبارات ملی برای احداث باغ موزه دفاع مقدس البرز 17 میلیارد تومان است که در فاز اول و فوری پس از آیین کلنگ زنی، اداره عمرانی شهرداری کرج با اعتبار 4 میلیارد تومانی توسط پیمانکار کار ساخت مرکز اسناد و لکه گذاری را آغاز می کند.
همچنین استانداری البرز نیز در ابتدای کار 2 میلیارد تومان تامین کرده و این در حالی است که بودجه ساخت این مرکز قرار است در فازهای مختلف تزریق شود.
کار ساخت این مرکز فرهنگی قرار است تا در 7 فاز اجرا شود که شامل مقبره شهدا در 500 مترمربع، گالری ها در 12 هزار مترمربع، ساختمان اسناد در 2250 مترمربع، مسجد خرمشهر در هزار متر مربع، سالن همایش در 4 هزار متر مربع، پاسگاه مرزی و پاناروما (متراژ متغیر) است.
استان البرز چهار هزار و 200 شهید در دوران دفاع مقدس را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و احداث این باغ موزه با هدف ترویج فرهنگ ایثارو شهادت،بنا نهاده خواهد شد.
آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس روز پنجشنبه/ 5 مرداد ماه جاری با حضور مسئولین کشوری و لشکری در کرج انجام می شود.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.