سید علی آقازاده عصر روز شنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: با توجه به محدودیت اعتباری دولت و شهرداری ها، بهره گیری از توان خیران در ساخت مدرسه، مساجد و اماکن عمومی باید بارور شود.
وی اظهار کرد: ظرفیت مردمی و خیران در کنار اعتبارات دولتی برای ساخت باغ موزه های دفاع مقدس نقش مهمی در ثبت و ضبط وقایع انقلاب و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان به همراه دارد.
وی ادامه داد: شهرداری اراک برای ساخت باغ موزه این شهرستان باید به نسبت اعتباراتی که سالیانه برای آن تخصیص می یابد برای ساخت و تکمیل گالری های باغ موزه دفاع مقدس این شهرستان اختصاص دهد.
نماینده مردم اراک، کمیحان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: حفظ و حراست از آثار و دستاوردهای دفاع مقدس برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و بیمه کردن این قشر در برابر توطئه های دشمنان امری مهم و ضروری است.
علی اکبر کریمی افزود: رزمندگان انقلاب اسلامی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی با بهره گیری از روحیه فرهنگ و شهادت توانست در برابر دشمنان اسلام و انقلاب به پیروزی دست یابد و امروز نیز ترویج این فرهنگ برای ایستادگی در برابر توطئه دشمنان امری حیاتی به شمار می رود.
وی ادامه داد: با توجه به زمان بر بودن ساخت باغ موزه دفاع مقدس می توان با تهیه کتاب از خاطرات شهدا و ایثارگران جوانان با روش و سبک زندگی آنان آشنا کرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: صحنه های زیبایی از دلاوری ها و رشادت ها در دوران دفاع مقدس به وقوع پیوسته است که بنیاد حفظ و آثار و نشر دفاع مقدس باید با حفظ و حراست از این آثار فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را به نسل جوان و نسل های بعدی انقلاب منتقل کند.
سید مهدی مقدسی با یادآوری وجود 70 هزار رزمنده و ایثارگر دوران هشت سال دفاع مقدس در استان مرکزی افزود: با توجه به برخی محدودیت ها ها می توان از ظرفیت خود ایثارگران برای تکمیل و حفظ آثار آنان بهره گیری کرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در این نشست گفت: زمین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این استان توسط سازمان مسکن و شهرسازی سال 83 در اختیار این نهاد قرار داده شده است.
مصطفی مشایخی افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی کلانشهر اراک مقرر شد شهرداری در مدت سه سال و هرسال با اختصاص اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال اقدام به ساخت باغ موزه دفاع مقدس در این شهرستان کند که تا کنون این مهم محقق نشده است.
وی ادامه داد: 48 یادمان شهدا در استان مرکزی وجود دارد که از پیشرفت فیزیکی 35 تا 91 درصد برخوردار بوده و سه یادمان شهری آنها در شهر اراک قرار دارد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی جمع آوری اسنان دفاع مقدس را یکی از خدمات و وظایف این اداره کل دانست و گفت: تا کنون 205 هزار و 857 برگ سند شامل 125 هزار و 792 برگ سند مکتوب و بقیه به صورت آثار صوتی از رزمندگان این استان جمع آوری شده است.
وی ادامه داد: همچنین یک هزار و 570 ساعت فیلم مستند دوران مقدس و 2 هزار و 581 ساعت مصاحبه از رزمندگان و بازماندگان شهدا استان مرکزی در این اداره کل جمع آوری شده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تا کنون 80 عنوان کتاب توسط این اداره کل چاپ شده است که 18 عنوان آن در سال جاری بوده و 17 عنوان کتاب نیز در دست چاپ است.
استان مرکزی 6 هزار و 300 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
1955/6013/:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.