به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدحسن سلامی روز سه شنبه در نشست هیات امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: پارک موزه سمنان بزرگترین پارک موزه شرق کشور است و با افتتاح آن سمنان، پنجمین استان دارای پارک موزه در کشور می شود.
وی با اشاره انعقاد قرارداد با شهرداری سمنان مبنی بر پرداخت پنج میلیارد تومان کمک هزینه عمرانی برای افتتاح گام اول پارک موزه، ادامه داد: بر اساس این قرارداد شهرداری سمنان موظف به پرداخت یک میلیارد و 200 میلیون تومان به صورت فصلی است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان یادآور شد: بیشتر کار عمرانی گام اول پارک موزه سمنان انجام شده است و شهرداری نیز باید در این زمنیه همکاری لازم را داشته باشد و در صورت اعلام وضعیت، شهرداری اعتبار مورد نظر را پرداخت کند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه از امروز گام محتوایی پارک موزه شروع شده و امید است با حمایت همه جانبه مسوولان پارک موزه سمنان به صورت به روزترین و کارآمد ترین موزه کشور ساخته شود و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر دفاع مقدس، افزود: انتظار می رود که همه برای زنده نگه داشتن ارزش های دفاع مقدس تلاش کنند و آن ها را پاس بدارند.
در این نشست محمدرضا خباز استاندار سمنان و دیگر مسوولان استانی حضور داشتند و مباحثی درباره آغاز گام محتوایی پارک موزه دفاع مقدس این استان بیان کردند.
استان سمنان در دوران دفاع مقدس بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
پارک موزه و مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان سمنان به صورت یک فضای سبز و پارک مفهومی، در زمینی به وسعت 12 هکتار در حاشیه شرقی شهر سمنان در کنار کمربندی تهران- مشهد و مصلای شهر سمنان قرار دارد که با هدف نشان دادن ارزش های هویتی و معنوی آثار شهدا و ایثارگران دفاع مقدس و معرفی و شناساندن ابعاد تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و انسانی آن در حال ساخت است و شامل بخش های سردر، صحن تاریخ میدان شروع جنگ تحمیلی، ساختمان مرکزی موزه، شهر نمادین محل بدرقه و اعزام رزمندگان و شهدا، در زمینی به مساحت 12 هکتار است.
7341/6026 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.