سرتیپ پاسدار بهمن کارگر روز دوشنبه در حاشیه برگزاری نشست منطقه ای بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس در مجتمع شهید مطهری بندرانزلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از دفاع مقدس بعنوان جغرافیای کاملی در حوزه های طبیعی، سیاسی و انسانی مردم ایران یاد و خاطرنشان کرد : اردوهای راهیان نور نمایشگاه دفاع مقدس است .
وی با اشاره به اینکه در صورت نبود دفاع مقدس، انقلاب با چالشهای دیگری روبرو می شد افزود: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، دفاع مقدس انقلاب اسلامی را تثبیت کرد.
سردار کارگر تاکید کرد: در دفاع مقدس ارزشهای بسیاری وجود داشت و جمهوری اسلامی در دوران هشت ساله دفاع مقدس، اقتدار و توانمندی و ' ما می توانیم ' را با دستان خالی برای جهانیان به نمایش گذاشت.
وی با تاکید بر لزوم برگزاری هرچه با شکوهتر یادواره های شهدا و اردوهای راهیان نور تصریح کرد: یادواره های شهدا و راهیان نور تاثیر بسیاری بر روی جوانان نسل جدید این مرز و بوم گذاشته و امیدواریم امسال نیز همچون سال های گذشته پذیرای جمعیت انبوهی از مردم ولایتمدار ایران اسلامی در سرزمین های راهیان نور باشیم .
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس یاد آور شد: یکی از مهمترین کارهای انجام شده در بنیاد، احداث 10 مرکز فرهنگی یا موزه دفاع مقدس در 10 مرکز استان بود که این موزه ها طی دهه فجر انقلاب اسلامی امسال افتتاح می شود.
سردار کارگر با اشاره به آغاز احداث موزه دفاع مقدس در دهکده مقاومت سپاه قدس گیلان گفت: متاسفانه گیلان از آخرین استان هایی است که در زمینه ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس تحت عنوان موزه اقدام کرده ولی تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.
وی افزود: درحال حاضر این موزه در دهکده مقاومت استان در زمینی به مساحت 10 هکتار در دست ساخت است که امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه افتتاح و به بهره برداری برسد.
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خاطر نشان کرد: تا کنون 56 پروژه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مرکز به سرانجام رسیده که در این مسیر نیروهای ارتش ، سپاه ، نیروی انتظامی، جهاد سازندگی، حوزه های علمیه و وزارت خانه های ذیربط کمک حال این بنیاد بودند.
سردار کارگر با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه بین سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد: طرح موضوع میزان نقش سپاه و ارتش در دوران جنگ امری بسیار غلط است چرا که هرکدام از نهادهای انقلابی در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش خود را به بهترین شکل ممکن انجام دادند تا جایی که حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست دشمن نیفتاد.
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از نهادهای جمهوری اسلامی ایران است که با هدف حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس جنگ ایران و عراق وترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت به موجب فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مهرماه سال 1369 بنیان نهاده شد.
خبرنگار: رضا اکبری**انتشار دهنده: بابایی
7471 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.