به گزارش ایرنا مهدی حاجی زاده روز شنبه در نشست ستاد برگزاری مراسم هفته منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درمیان افزود: از این تعداد 77 هزار و 550 نهال در این شهرستان توزیع خواهد شد.
وی ارغوان، آسماندار، اقاقیا، زیتون تلخ، زبان گنجشگ، سرو، کاج، سنجد، بادامشک و بنه را از جمله نهال های تولیدی در نهالستان شهرستان درمیان ذکر کرد.
وی بیان کرد: نهال ها بین ادارات، سازمان ها و نهادهایی که دارای تفاهم نامه همکاری در حفظ، احیا و توسعه فضای سبز در محیط شهر و روستا هستند، توزیع خواهد شد.
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری درمیان گفت: نهالستان این اداره از مراکز عمده تولید نهال جنگلی و مرتعی در خراسان جنوبی است و متقاضیان نهال می توانند با مراجعه به اداره منابع طبیعی نسبت به دریافت نهال اقدام کنند.
وی اظهار کرد: همچنین در هفته منابع طبیعی پنج طرح عمرانی با اعتبار یک میلیارد و 293 میلیون ریال در شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید.
حاجی زاده همچنین از کاشت نهال در 285 هکتار از عرصه های بیابانی و جنگلی شهرستان درمیان خبر داد و گفت: در این وسعت 57 هزار و 200 اصله نهال جنگلی و مرتعی با اعتبار بالغ بر 6میلیارد و 216 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در حال کاشت است.
وی دیدار با خانواده شهدا و ائمه جمعه، توزیع نهال رایگان، کاشت نهال در منزل پدران شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، دیدار با فرماندار، نواختن زنگ درختکاری در مدارس و دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با مردم بخش گزیک را از مهمترین برنامه های هفته منابع طبیعی این شهرستان ذکر کرد.
وی یادآور شد: تلاش برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست مولفه ای اثربخش در تثبیت توسعه پایدار به شمار می رود که با صیانت از این نعمت خدادادی می توان طراوت و سرزندگی را به نسل های بعد هدیه داد.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.