مهدی حاجی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات درختکاری در شهرستان درمیان از ابتدای دی ماه آغاز می شود و تا پایان هفته منابع طبیعی «15 تا 22 اسفند» ادامه دارد.
وی بیان کرد: آبیاری این درختچه ‌ها تا اوایل آبان سال آینده به صورت مستمر انجام می شود.
وی گفت: این طرح بیابان زدایی یکی از طرح های مهم و تاثیرگذار در کنترل بیابان زایی است که با کاشت گونه های متنوع و سازگار با منطقه شامل تاغ و آتریپلکس در منطقه تحت فرسایش بادی طبس مسینا در حال انجام است.
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری درمیان اظهار کرد: سرعت باد، نبود مانع در مسیر جهت باد و بافت خاک از جمله عوامل موثر بر فرسایش بادی هستند، لذا ایجاد پوشش گیاهی یکی از بهترین، مطمئن ترین، بادوام ترین و اقتصادی ترین روش های مبارزه در زمینه مهار فرسایش بادی است.
کانون فرسایش بادی «طبس مسینا» با 24 هزار و 997 هکتار وسعت بزرگترین کانون فرسایش بادی شهرستان درمیان است که سالانه خسارت زیادی به زیرساخت ها و منابع زیستی منطقه وارد می کند.
از مجموع عرصه های طبیعی شهرستان درمیان 14 درصد را اراضی بیابانی، 58 درصد را مراتع فقیر با اقلیم بیابانی، 21 درصد را مراتع متوسط و خوب و هفت درصد آن را جنگل های ایرانی تورانی با پوشش غالب درخت بنه تشکیل می دهد.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.