به گزارش ایرنا، علی استوار روز چهارشنبه در آیین درختکاری شهرستان خور و بیابانک گفت: باید به توسعه فضای سبز و کاشت درختان توجه ویژه شود و با همکاری مردم در جهت افزایش سرانه فضای سبز شهرستان تلاش کرد.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان خور و بیابانک بلحاظ آب و هوایی و شرایط اقلیمی دارای ویژگی های خاص و قابلیت های خوبی است که باید در تنوع کاشت نهال و درخت توجه بیشتری به آنها شود.
فرماندار خور و بیابانک با اشاره به حراست منابع طبیعی و ساماندهی محیط زیست و حفظ گونه های جانوری و گیاهی با ارزش در شهرستان گفت: اگر بدنبال آینده ای بهتر، جامعه ای پویا و با نشاط هستیم باید در راه حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی بیش از پیش بکوشیم.
استوار افزود: منابع طبیعی بعنوان یک امانت الهی در اختیار ماست و تمام کسانی که در راستای حفظ و احیای منابع طبیعی فعالیت دارند کاری بسیار ارزشمند انجام می دهند.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خور و بیابانک نیز در این مراسم گفت: اداره منابع طبیعی شهرستان تولیت و حفاظت از بیش از یک میلیون و 160 هزار هکتار از مراتع، جنگل های طبیعی، دست کاشت و بیابان را بر عهده دارد.
مهدی آخوند بیان کرد: این نهاد با دعوت مردم طبیعت دوست برای مشارکت در حفاظت ، مراقبت و نگهداری از طرح های اجرایی، توانسته است برنامه های خود را در شهرستان بخوبی اجرا کند.
وی یادآور شد: امسال پنج هزار اصله نهال رایگان از گونه های کاج، سرو، توت، سنجد، زبان گنجشک، زیتون تلخ و اوکالیپتوس بین شهروندان طبیعت دوست این شهرستان توزیع می شود.
پانزدهم تا بیست و یکم اسفند بعنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
شهرستان خور و بیابانک با 12 هزار کیلومترمربع وسعت در 420 کیلومتری شرق اصفهان واقع است.
ت/ف/7153/3011 /6027 تنظیم کننده: آسیه معینی*انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.