به گزارش ایرنا سید حمید رضا طیبی روز دوشنبه در آیین افتتاح دهکده گیاهان دارویی خراسان جنوبی در شهرستان خوسف افزود: از ابتدای تاسیس جهاد دانشگاهی در سال 1359، دنبال این بودیم که توان کشور را در توسعه علمی و فناورانه و حرکت در مرز علم الگوسازی کنیم.
وی بیان کرد: بسیاری از پژوهشکده ها و واحدهای دانشگاهی ما امروز در مرز علم حرکت می کنند و فناوری های تولیدی خود را تجاری سازی کرده اند چراکه علاوه بر این فناوری خودمان باید مبنای تولید و اقتصاد دانش بنیان و تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.
وی ادامه داد: برنامه ریزی کرده ایم برای توسعه فعالیت های الگو ساز در سراسر کشور که همه واحدهای جهاد دانشگاهی در شکل های مختلف باید بر اساس نیازهای ملی و مزیت های بومی استان ها در چهار حوزه فعالیت جهاد دانشگاهی دارای فعالیت های شاخص باشند.
وی اظهار کرد: فعالیت های جهاد دانشگاهی باید توسعه یافته باشد و منجر به فناوری و تجاری سازی در سطح استان شده و در سطح ملی و بین المللی توسعه یابد.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور یادآور شد: برای خراسان جنوبی بحث گیاهان دارویی به ویژه تمرکز بر محصولات استراتژیک زرشک، عناب و زعفران را در نظر داریم که باید فعالیت های شاخص در این زمینه انجام و کار علمی شاخص در این زمینه انجام شود.
طیبی گفت: اکنون با شرایطی که در کشور وجود دارد نیاز به کار علمی داریم، اگر با کمبود آب مواجه هستیم توسعه علمی و فناوری این اجازه را به ما می دهد که باید به سمت کشاورزی هوشمند برویم و گلخانه ها را گسترش دهیم.
وی افزود: توقع ما از مسئولان و مدیران خراسان جنوبی این است که در استان کار علمی، فناورانه و تجاری سازی خوب شکل بگیرد و چند شرکت دانش بنیان از داخل این فعالیت ها به وجود بیاید تا الگوسازی و زمینه ساز اشتغال شود.
وی عنوان کرد: وظیفه خود می دانیم از واحدهای فعال حمایت کنیم، بودجه جهاد دانشگاهی بسیار محدود است اما وظیفه خود را انتخاب زمینه خوب می دانیم، در وسع خود حتما از خراسان جنوبی حمایت خواهیم کرد.
وی یادآور شد: توان انجام کار خوب در کشور وجود دارد چراکه سرمایه نیروی انسانی و منابع طبیعی مناسب است فقط نیاز به همت، اراده و حمایت داریم.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.