به گزارش ایرنا سردار علی قاسمی روز دوشنبه در مراسم استقبال از 2 شهید گمنام در بیرجند افزود: حرکت امام حسین (ع) خالصانه و برای خدا بود، به همین دلیل عاشورا و فرهنگ حسینی (ع) ماندگار شد.
وی اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، آکادمی های علمی کشورهای استکباری بر روی فرهنگ شهید و شهادت کار کرده تا بتوانند آن را از ما بگیرند.
وی گفت: به همین دلیل به شهیدان و خانواده آنان بی احترامی کرده، تهمت می زنند و هنوز اگر یک رئیس دانشگاه موافق باشد اجازه دفن شهیدان گمنام را داده و اگر موافق نباشد اجازه نمی دهد و هیچ مرجعی برای ارشاد این مسئول وجود ندارد.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: خوشبختانه در این استان مسئولان و رئیسان دانشگاه ها اینگونه نیستند و به دنبال خاکسپاری شهیدان گمنام هستند.
وی گفت: عزت اسلام و مسلمانان از آن شهیدان است و راه شهادت استوار و پایدار است که موجب نجات ملت های اسلامی و مسلمانان می شود.
وی بیان کرد: شهیدان عزیز بوده و نباید بگذاریم غریب شوند به همین دلیل باید برای ادامه راه آنها هزینه دهیم.
سردار قاسمی افزود: عزت ایران اسلامی مربوط به شهیدان است و امروز عزت شهدا، رژیم غاصب اسرائیل را به زانو درآورده، به همین دلیل نخست وزیر اسرائیل در سازمان ملل متحد یک تکه آهن پاره را بلند کرده و می گوید پهپاد ایرانی است.
وی اظهار کرد: فکر شهیدان دفاع مقدس و سایر شهیدان، استکبار را به لرزه انداخته و این که هر روز علیه ایران شورای امنیت تشکیل و مصوبه داده می شود و آمریکا همه وقت خود را برای تحریم ایران گذاشته به دلیل فرهنگ شهید و شهادت است.
وی یادآور شد: اگر از فرهنگ شهدا منحرف شویم، هیچ فرقی با عربستان سعودی و مصر نداریم و هر عزت و عظمت کشور متعلق به شهیدان است.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: شهدا مایه خیر و برکت کشور هستند و شهید محسن حججی دنیا را به قیام واداشت و تحول ایجاد کرد.
وی اضافه کرد: امروز به برکت خون شهیدان راه کربلا باز شده و در اختیار ملت ایران است.
وی گفت: بیش از پنج هزار شهید مفقود هنوز داریم و به برکت پیشرفت های عملی و آزمایش دی ان ای از خانواده شهیدان امکان شناسایی وجود دارد و شهیدانی هم که قبلا گمنام دفن شدند با یک آزمایش شناسایی می شوند.
سردار قاسمی اظهار کرد: همه پیروزی و عزت ما به برکت خون مطهر شهیدان است و مردم استان در استقبال، وداع و میثاق با شهیدان حضور گسترده داشتند.
وی افزود: صداقت شهیدان از موضوعاتی است که آنها را ماندگار کرده و جایگاه صدیقان در بهشت بسیار والاست.
وی گفت: شهیدان به عهد خود وفا و به تکلیف خود عمل کردند اما ما در این حوزه ضعیف هستیم و به درستی به تکلیف خود عمل نمی کنیم.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: بیشتر شهیدان از قشر مستضعف جامعه بودند و کسانی هم که امروز از نظام و انقلاب دفاع می کنند محرومان هستند که این اقشار مدنظر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هستند.
وی افزود: تکلیف ما ایستادگی محکم در برابر استکبار است زیرا انقلاب ما مورد تهدید است و میز ایران در آمریکا به سازمان تبدیل شده است.
وی گفت: این سازمان از همه افرادی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت دارند، حمایت می کند اما با حضور مردم در صحنه ها توطئه دشمن خنثی می شود در عین حال که باید بدانیم دشمن به دنبال نابودی فرهنگ شهادت است.
سردار قاسمی اظهار کرد: باید به قرآن کریم عمل کنیم، حفظ و قرائت قرآن خوب است اما عمل به آن مهم است چون شهیدان به قرآن عمل کردند.
وی افزود: مسئله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش شده و شهیدان از ما می خواهند به این 2 فریضه عمل شود.
وی گفت: دشمن تلاش دارد فرهنگ فاطمی را از مادران و دختران ما بگیرد اما این فرهنگ ماندگار است.
پیکر مطهر 12 شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز یکشنبه این هفته با استقبال مردم و مسئولان وارد بیرجند شد و فردا (سه شنبه) همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در شهرستان های بیرجند، فردوس، درمیان و قاینات تشییع و خاکسپاری می شوند.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.