به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: راهپیمایی باشکوه 22 بهمن و حضور حماسی ملت در آن، تلاش مذبوحانه دشمن که قصد تسلیم کشور به استکبار داشت را با عنایت خداوند، نقش برآب کرد.
وی گفت: راهپیمایی سال جاری باشکوه تر از همیشه برگزار شد که به این ملت بزرگ درود می فرستیم و حماسه 22 بهمن سال 1396، به قدری حماسی و تماشایی بود که مقام معظم رهبری برای آن پیام صادر کردند.
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: پیام دوم این راهپیمایی باشکوه به استکبار جهانی و دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی این است که بدانند 40 سال ملت غیور ایران با فتنه های مختلف مواجه شده اما هر روز کارآزموده تر و قاطع تر در دفاع از نظام است.
وی افزود: متاسفانه گاهی بعضی دوستان ناخواسته در تله دشمن گیر افتاده و به اقتصاد مقاومتی توجه لازم را نداشتند.
حجت الاسلام مختاری گفت: پیام دیگر راهپیمایی 22 بهمن به دوستان سست عنصر داخلی این است که مردم از انقلابی گری، استکبارستیزی و حرکت در مسیر احیای تمدن اسلامی خسته نشده اند و همچنان در صحنه هستند.
وی بیان کرد: این ملت سال 1357 در کارخانه اسلام و قرآن و با مدیریت امام راحل و مقام معظم رهبری، قطار پر عظمت انقلاب را ایجاد کرد و به سمت احیای تمدن اسلامی به راه انداخت.
وی افزود: دشمن در این مدت برای توقف قطار انقلاب، فتنه ها کرد و بعضی از دوستان که ابتدا انقلابی و در این قطار سوار بودند، پشیمان شده و سعی در توقف قطار داشتند.
خطیب جمعه بیرجند گفت: این افراد سنگ پرانی کرده و شیشه قطار را شکستند اما ملت هرگز از مسیر احیای تمدن اسلامی توقف نکرد و اگر کسانی که مرتد سیاسی شدند، توبه کرده و به آغوش ملت و اسلام بازگردند و سوار قطار شوند، خوب است و گرنه ملت بی اعتنا به آنهاست.
وی اضافه کرد: اگر این قطار ریزش داشته و مسافرانی از آن پیاده شدند اما چندین برابر رویش داشته و جوانان و نوجوانان نسل انقلاب بر این قطار سوار شدند و این قطار در هر 22 بهمن شلوغ تر از همیشه به راه خود ادامه داده است.
مختاری گفت: اگر بعضی از انقلابیون سابق توان و حوصله و شجاعت ندارند که در سالن های خط مقدم این قطار حرکت کنند، به سالن های پشتی رفته و جا را برای جوانان رشید انقلابی باز کنند.
وی بیان کرد: مسئولان بلندپایه مملکتی و دولت این پیام های واضح حماسه تماشایی 22 بهمن را درک کنند و به فکر رفع موانعی باشند که دشمن در راه حرکت قطار انقلاب ایجاد کرده است.
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه به فضای مجازی توجه لازم نشده و همچنان این فضا عرصه تاخت و تاز دشمن برای ویران کردن دین و ایمان مردم است افزود: با وجود فتنه گری دشمن و کم لطفی ناآگاهانه دوستان داخلی این ملت در این ایام نشان داد که با ایمان محکم تر از کوه های البرز و زاگرس حربه تحریم و فضای مجازی کارسازی ندارد و به راه انقلاب ادامه می دهد.
وی اظهار کرد: استکبار باید از تکبر در مقابل قرآن و اهل بیت (ع) دست برداشته و با رسمیت شناختن این حقایق، به دیگر ملت ها اجازه آشنایی با حقایق انقلاب اسلامی را بدهد.
حجت الاسلام مختاری گفت: اگر دشمن چنین عقلانیتی به خرج داده و چنین آزادگی داشته باشد به مردم دنیا فرهنگ منحط و پوچ خود را تحمیل نکند و اجازه بدهد که فرهنگ ناب و فاخر اسلامی در اختیار مردم جهان قرار گیرد.
وی بیان کرد: استکبار جهانی اگر دین ندارد لااقل آزاده باشد و اگر عقل معاد ندارد حداقل عقل معاش داشته باشد و اجازه دهد به جای جنگ و تقابل تمدن ها، تعامل و گفت و گوی تمدن ها به معنای واقعی کلمه شکل گیرد.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: ملت بزرگ ایران تا برپایی تمدن اسلامی به دست امام زمان(عج) به راه خود ادامه می دهد.
وی با تسلیت سوم جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت زهرا (س) افزود: درس ولایت مداری و ایثار و فداکاری در راه حاکمیت الله را باید از ایشان بیاموزیم و در راه حفظ نظام اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.