به گزارش ایرنا حجت الاسلام عباسعلی خزاعی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان نهبندان با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نهبندان در زمان دفاع مقدس مرکز بخشی بوده که 170 شهید تقدیم نظام کرده است و از 11 سردار شهید مطرح خراسان جنوبی هشت سردار متعلق به نهبندان هستند که نشان از اعتقادات دینی و ایمان مردم این سامان را دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در نقطه صفر مرزی قرار داریم اما یکی از امن ترین شهرستان های استان هستیم و فاصله 200 کیلومتری که از مرکز استان تا شهرستان را طی کرده اید، کنار جاده را قیاس کنید که شهرهای دیگر مراکز صنعتی و اقتصادی، تولیدی وجود دارد اما در این شهرستان هیچ چیز نیست و نمونه گرد و خاک را فقط مشاهده کردید.
امام جمعه نهبندان گفت: عمده مشکلاتی که مردم این منطقه دارند، اشتغال است و کار بزرگی باید دولت انجام دهد.
وی بیان کرد: به عنوان نمونه واحد صنعتی قبل از انقلاب ایجاد شده بود که چند سال بعد از انقلاب بواسطه مسائل بهداشتی تعطیل و قول جایگزینی آن داده شد اما برای جایگزینی کارخانه اهتمام نشده است و تعدادی که آنجا کار می کردند بازخرید و بازنشسته نشدند.
حجت الاسلام خزاعی افزود: آزمون های استخدامی که رواج پیدا کرده است، جوانان و مردم انتظار دارند با توجه به بعد مسافت و مشکلاتی که دارند نمی توانند با کلانشهرها رقابت کنند و سهیمه ویژه ای در آزمون های استخدامی، بهداشت و درمان و تربیت معلم برای جوانان منطقه در نظر گرفته شود.
وی خطاب به وزیر تعاون بیان کرد: انتظار است با توجه به اینکه به این منطقه آمده اید و از نزدیک شاهد منطقه بودید کار بزرگی دولت در اینجا انجام دهد زیرا اینجا بخش خصوصی به دلیل دوری از مرکز و نبود زیرساخت ها رغبت نمی کند و بخش دولتی باید اقدامی انجام دهد. امام جمعه نهبندان گفت: تعدادی زیادی از مردم زیر پوشش تامین اجتماعی و به نوعی کارگر هستند که از عنایت شما وزیر و زیر مجموعه ای که متعلق به حیطه شماست برخوردار شوند. وی اضافه کرد: در بهزیستی افرادی در نوبت هستند که یک نفر باید به توانایی برسد و یک نفر مورد حمایت قرار گیرد و در اینجا نوبت معلول نباشد، معلول توانایی خودش و فرزندانش را ندارد و به گونه ای شود که کل خانواده زیر پوشش قرار گیرند.
خزاعی خواستار توجه ویژه به کمیته امداد شد و گفت: در کمیته امداد توانمندسازی مطرح است و مردم اینجا به این حد نرسیده اند که توانمند شوند لذا عنایتی به مردم سامان شوند. وی بیان کرد: جذب های سهمیه در بعد تربیت معلم و پزشکی در نظر گرفته شود ما قطب معدنی استان هستیم اما کارخانه سنگ را نداریم.
نهبندان مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
شهرستان نهبندان با بیش از 59 هزار نفر جمعیت و 26 هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
7216*3028
خبرنگار: ابوذر تاجری * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.