فرماندار شهرستان سنندج گفت: راهکار ما این است که بخش خصوصی وارد کار شود و در نهایت این بخش باید شغل ایجاد کند و دستگاه‌های دولتی وظیفه تهیه مقدمات و زمینه‌ها برای بخش خصوصی را دارند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، ابراهیم زارعی روز یکشنبه در پنجمین جلسه شورای اداری استان در سنندج، گفت: طبق سرشماری سال ۹۵ و داده‌های استخراج شده آمار بیکاری مهم و حائز اهمیت‌تر است و افزایش قابل توجه این مهم در شهرستان سنندج بیانگر وجود دو یا سه نفر بیکار در هر خانواده ای است از این جهت می‌طلبد همگان حساسیت ویژه ای به مقوله بیکاری داشته باشند.

وی اظهار داشت: از آن جا که دولت توان جذب تمامی افراد را در ارگان‌های دولتی ندارد بایستی به سمت جذب سرمایه گذاری و بخش خصوصی حرکت کرد چرا که در شرایط فعلی اشتغالزایی از این راه میسر است.

زارعی ورود جدی تر دستگاه های اجرایی را به جذب سرمایه گذاری مهم خواند و گفت: در این راستا همراهی و حمایت بانک های عامل در پرداخت تسهیلات به کارآفرینان جهت اجرای طرح اشتغالزایی می‌تواند موثر واقع شود.

فرماندار سنندج همچنین خواستار بهره گیری افراد متقاضی از وام هایی که با بهره مناسب و در قالب اشتغال فراگیر و روستایی و خانگی جهت سرمایه گذاری و تولید شغل ارائه می شود، شد.

زارعی عنوان کرد: یکی از راه های جذب سرمایه گذاری تسهیل شدن کار و فعالیت برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در راستای تسریع بخشی به دامنه امور مربوطه تلقی می شود.

وی بر همراهی و حمایت تمامی دستگاه های اجرایی برای اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: تحقق این مهم در گرو دخیل شدن و ورود بخش خصوصی به حوزه فعالیت تمامی نهاد ها و نیز تشکیل جلسات مداوم و پیوسته جهت پیگیری مسایل خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.