به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز سه شنبه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان درمیان با اشاره به برگزاری تجمعاتی در برخی شهرهای کشور گفت: در این تجمعات عده ای هنجارشکن علیه نظام شعار می دادند که ما نیز این حرکت های نابجا را محکوم می کنیم.
وی ادامه داد: آتش زدن اموال عمومی، ماشین آتش نشانی و امکانات دولتی اقدام نادرستی است و نشات گرفته از برنامه ریزی های دشمنان دارد که باید همه مسئولان نسبت به این تجمعات غیرقانونی هوشیار و آماده باشند.
وی با بیان اینکه مردم حق درد دل کردن و پیگیری مشکلات خود را دارند گفت: باید مسئولان با تمام توان به حرف مردم گوش دهند و در راستای حل مشکلات مردم تلاش کنند و اگر مسئولی توان حل مشکلات مردم را ندارد استعفای خود را به فرمانداری ارسال کند.
فرماندار درمیان گفت: در چند سال گذشته برخی قوانین عرصه را بر مردم تنگ کرده به طور مثال برخی قوانین در حوزه منابع طبیعی بارها مشکلاتی را برای مردم شهرستان ایجاد کرده که باید این قوانین به نفع مردم اصلاح شود.
وی با بیان اینکه مردم شهر اسدیه از محرومیت های زیادی رنج می بردند گفت: باید مشکل برخی اراضی شهر اسدیه توسط بنیاد مستضعفان پیگیری شود و انتظار ما از بنیاد مستضعفان این است که همکاری بیشتری با مردم محروم این منطقه داشته باشد.
بشیری زاده افزود: کمبود فضای ورزشی مهمترین دغدغه ورزشکاران شهرستان است که باید اداره کل ورزش و جوانان با تمام توان در این زمینه ورود پیدا کند.
وی با بیان اینکه سالن ورزش روستای بورنگ دارای 96 درصد پیشرفت فیزیکی است گفت: تاکنون در زمینه احداث این طرح 811 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
وی بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی سالن ورزشی روستای نوغاب شهرستان از چند سال گذشته آغاز شده و هنوز این طرح تکمیل نشده است.
امام جمعه اسدیه هم با بیان اینکه باید تعداد مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان کم و همگی اجرا شود گفت: نامگذاری معابر شهری و روستایی شهرستان در شورای فرهنگ عمومی مصوب شود که طی سه سال گذشته مصوبه ای در این زمینه نداشته ایم.
حجت الاسلام علیرضا حسینی با بیان اینکه باید نسبت به تخلفات و توهین های صورت گرفته در فضای مجازی شهرستان برخورد نرم و صبورانه داشته باشیم افزود: مجموعه بسیج، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نظارت بیشتری بر فضای مجازی شهرستان داشته باشند.
به گفته وی تجمعات اخیر و توهین به مقدسات در برخی شهرها بخش کوچکی از فتنه دشمن بود که اجرا شد و دشمنان نقشه های گسترده تر از فتنه 88 را طراحی کرده بودند که موفق به اجرای آن نشدند.
حسینی ادامه داد: دشمنان با برنامه ریزی های مختلف خود را برای اجرای فتنه در انتخابات پیش رو آماده می کنند که باید همه ما هوشیار باشیم.
امام جمعه اسدیه با اشاره به اینکه متاسفانه مردم و مسئولان خراسان جنوبی مطالبه گر نیستند گفت: در سفرهای مسئولان کشوری بیشتر از خوبی ها و پناسیل ها تا از کاستی ها و نیازها صحبت می شود که نیاز است مشکلات مردم با جدیت بیشتری از مرکز کشور پیگیری شود.
وی بیان کرد: رویکرد و برخورد بنیاد مستضعفان با مردم شهرستان خوب نیست و بعد از سال ها هنور برخی مردم در خصوص واگذاری اراضی بنیاد مستضعفان بلاتکلیف هستند.
در این شورا مقرر شد مشکلات مردم شهر اسدیه در خصوص واگذاری اراضی بنیاد مستضعفان به استانداری و نمایندگی ولی فقیه برای پیگیری از مرکز کشور ارسال شود.
شهرستان درمیان با 57 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 797 کیلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
خبرنگار: حکیمه مصطفایی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.