محمد رضا پاک گهر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان 971 میلیارد ریال مربوط به مالیاتهای مستقیم و 619 میلیارد ریال مربوط به مالیاتهای غیرمستقیم بوده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 341 میلیارد ریال مستقیما توسط اداره کل امور مالیاتی استان به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شد، اضافه کرد: از این میزان 239 میلیارد ریال به حساب شهرداری ها و 102 میلیارد ریال به حساب دهیاری های استان برای ارائه خدمات عمرانی، زیرساختی و رفاهی به مردم واریز شده است.
وی ادامه داد: از کل مالیات وصول شده در سال جاری بیش از 21 درصد آن مستقیما توسط اداره کل امور مالیاتی استان به حساب شهرداری ها و دهیاری های واریز شد.
سرپرست اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی درآمدهای مالیاتی را از پایدارترین و در عین حال مطمئن ترین منبع درآمدی دولتها برای نیل به اهداف اقتصادی و اجتماعی دانست و گفت: مالیات به عنوان یک هزینه اجتماعی موجب توسعه اقتصادی، عدالت اجتماعی، توزیع عادلانه ثروت و درآمد پاک در جامعه می شود.
پاک گهر یادآور شد: اکثر کشورهای توسعه یافته به دلیل اتکا به منابع مالیاتی در اقتصادشان از دهه های گذشته به صورت نظام مند و هدفمند از این ظرفیت بهره برده اند و تا حد بسیار زیادی عملکرد دولتهای حاکم بر کشورهای خود را در مقابل بحران های مختلف بیمه کرده اند.
وی افزود: سازمان امور مالیاتی کشور برنامه های مهمی را برای ارتقای کارآمدی و انعطاف پذیری نظام مالیاتی در قالب طرح جامع مالیاتی پیاده سازی نموده که با اجرای آن عدالت اقتصادی و مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی، شناسایی مودیان و منابع مالیاتی جدید نهادینه خواهند شد.
در سال 1395، 2 هزار و 301 میلیارد ریال مالیات در استان اخذ شد که از مجموع این درآمدها هزار و 544 میلیارد ریال مربوط به مالیات مستقیم و 745 میلیارد ریال مالیات غیر مستقیم است که عمده آن از طریق مالیات به ارزش افزوده دریافت شده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*6054
خبرنگار: حکیمه مصطفایی * انتشار: مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.