به گزارش ایرنا محمد مهدی مروج الشریعه روز دوشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی در سربیشه افزود: روحانیان، ائمه جمعه و جماعت، رسانه ملی و نهادهای نظامی و امنیتی در حوزه اقتصاد مقاومتی مسئولیت دارند.
وی یادآور شد: همچنین شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نهاد مدنی در جامعه مردم سالار در بحث اقتصاد مقاومتی مسئول هستند.
وی با بیان اینکه باید فرهنگ کار آفرینی برای مردم تبیین شود، اظهار کرد: وجود فقر در جامعه ظلمی به مردم و آینده کشور است.
استاندار خراسان جنوبی گفت: خانواده با فرزندان خود به خوبی رفتار و گفت و گو کنند، یار آنان باشند و فرهنگ استفاده از تکنولوژی و آسیب های آن را به فرزندانشان آموزش دهند، اینها بخشی از اقتصاد مقاومتی است.
مروج الشریعه با تاکید بر اینکه باید یک جامعه سالم داشته باشیم و با آن اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم، افزود: باید به اموری که اقتصاد جامعه را توسعه داده و سطح درآمد مردم را افزایش می دهد توجه شود.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ کارآفرینی در جامعه رایج شود تا جوان فکر نکند باید به دنبال استخدام در دستگاه دولتی باشد، اظهار کرد: از ظرفیت مردم باید در اداره اقتصاد و ایجاد اشتغال استفاده شود.
وی اضافه کرد: در فرآیند سرمایه گذاری به هر نوع فکری احترام بگذاریم، هیچ سرمایه گذاری به خاطر داشتن تفکر سیاسی نباید از استان طرد شود پس چطور می شود از هر فرد غیر ایرانی در خارج از کشور برای سرمایه گذاری دعوت می کنیم.
به گفته استاندار خراسان جنوبی، تمام نگرش های سیاسی محترم است و همه صاحب حق شهروندی هستند و نیز از همه تفکرات سیاسی باید قدردانی کرد چون باعث ایجاد شور و نشاط انتخاباتی می شوند.
مروج الشریعه ادامه داد: مشی دولت دوازدهم، تعادلی، منطقی و هدف گذاری برای رفع مشکل مردم بوسیله مردم است.
« محمد مهدی مروج الشریعه » استاندار خراسان جنوبی صبح امروز ( دوشنبه) وارد سربیشه شد و با حضور در مزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.
ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان، بازدید از کارخانه اکسید منیزیم، دیدار با خانواده شهدا و دیدار با حامیان دولت در این شهرستان از برنامه های استاندار خراسان جنوبی در سفر به شهرستان سربیشه است.
شهر سربیشه به مرکزیت شهرستان سربیشه با هشت هزار و 251 کیلومتر مربع وسعت در فاصله 66 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
بازارچه مرزی ماهیرود (میل 78) که معبر اصلی صادراتی استان است در فاصله 240 کیلومتری بیرجند و 140 کیلومتری شهرستان سربیشه واقع شده است و نیز این بازارچه از نظر موقعیت جغرافیایی در فاصله 150 کیلومتری استان فراه افغانستان قرار دارد.
ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7559* 6054* خبرنگار- امیر شاهین نایبی فر* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.