به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در همایش هم اندیشی ائمه جمعه و جماعات، علما، معتمدین شیعه و سنی خراسان جنوبی افزود: اگر بصیرت میان مسلمانان بیگانه باشد، به طور مسلم شعبده بازهای سیاسی و بین المللی مباحثی را برای ما خواهند ساخت و سرفصل کارهایمان قرار خواهند داد که نتیجه ای جز زیان نخواهد داشت.
وی اظهار کرد: تمام مسلمانان آداب و سنن را از بزرگان دین آموخته اند اما متاسفانه عده ای خود را از امام صادق (ع) و ابوحنیفه و شافعی جلوتر دارند.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: آداب و احترام و حفظ اخلاق و بصیرت در دستور بزرگان ما قرار داشته است اما عده ای که افراط و تفریط را برگزیدند پیرو امام صادق (ع) نیستند بلکه از آمریکا و انگلیس پیروی می کنند.
وی تاکید کرد: کسانی که امروز با فتنه انگیزی عده ای را برای ستم به مسلمانان تحریک می کنند، دشمنان اصلی اسلام هستند که باید بیدار باشیم و از خواب غفلت بیدار شویم تا برایمان دین و مذهب دیکته نکنند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه متاسفانه عده ای امروز طریقه وضو گرفتن را عامل اصلی اختلاف می دانند افزود: آنچه در اسلام اهمیت دارد فقط طریقه دست و صورت شستن نیست بلکه حمایت از مردمان مظلومی است که با قرار گرفتن در قفس ها به آتش کشیده می شوند یا کودکانی که سوزانده و به خورد والدینشان قرار می گیرند.
وی بیان کرد: نیروهای دست آموز استکبار خانه های مسلمانان را بر سرشان ویران و به ناموس شان تجاوز می کنند و در جایی هم به اسم اسلام جهاد نکاح راه می اندازند، پس چرا برای اینها رگ غیرت بلند نمی شود، کجای اسلام مقابله مسلمان بر مسلمان را تایید کرده است.
امام جمعه بیرجند نسبت به فتنه های استکباریان هشدار داد و گفت: امیدوارم که علمای اهل تسنن و تشیع به بیداری اسلامی کمک کنند زیرا چه بسا که ما هم در مشکلات به وجود آمده گنهکاریم که شاید مردمانمان را هوشیار نکردیم.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215*3028*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.