به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در دیدار با خادمان موکب اربعین سال 1396 در بیرجند افزود: اگر حسین (ع) نبود و قیام ایشان از طغیان طاغی ها جلوگیری نمی کرد امروز چیزی از اسلام واقعی باقی نمی ماند.
وی اظهار کرد: امروز بعد از 1400 سال جریان اربعین که حالت بین المللی پیدا کرده و شمرهای زمان را رسوا می کند، برای همه ما سند افتخار است و این جریان ویژه مسلمانان نیست چون غیر مسلمان هم در اربعین حضور می یابند.
وی گفت: وجود مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و جایگاه ایشان در نظام خلقت زوایای مختلفی دارد.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: هنگامی که روح در آدم ابوالبشر دمیده شد و انوار گوناگون را دید، از خدا پرسید این اشباح که هستند که خداوند گفت آنها فرزندان تو هستند و علت خلق تو به دلیل آنهاست که در کتاب های عهد عتیق مستند آن موجود است.
وی افزود: آدم از خدا نام آنها را پرسید که خداوند نام حضرت محمد (ص)، علی (ع)، فاطمه (س)، حسن (ع) و حسین (ع) را بیان کرد، در بعضی نقل ها گفته شده که آدم از خدا پرسید چرا وقتی نام حسین آورده می شود، دلم می گیرد و این اشاره به موضوع کربلا دارد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: پیغمبرانی که بعدها مبعوث شدند از واقعه کربلا و قیام حضرت سید الشهدا (ع) خبر داده بودند.
وی خدمتگزاری به موکب های حسینی را یک توفیق بزرگ خواند و گفت: همین که انسان در توفیقی قرار گیرد که او را به امام حسین (ع) نسبت دهند بسیار ارزشمند است.
به گزارش ایرنا در ایام اربعین امسال 30 موکب از خراسان جنوبی در کشور عراق پذیرای زائران حسینی بودند.
*7559*3028* خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.