حسن سروری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سقف تسهیلات سرمایه در گردش 10 میلیارد تومان به صورت بازپرداخت اقساط سه ماه و در مجموع یکسال خواهد بود.
وی گفت: برای طرح های ایجادی دوران بازپرداخت تسهیلات هشت سال با احتساب سه سال دوران مشارکت در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: نداشتن بدهی معوق بانکی، فقدان چک برگشتی در سیستم بانکی و استفاده نکردن از تسهیلات صندوق توسعه ملی از شرایط دریافت تسهیلات برای شرکت های تعاونی است.
به گزارش ایرنا سروری با بیان اینکه تسهیلات ابلاغی سبب رونق واحدهای تولیدی در بخش تعاون می شود اظهار کرد: ارائه طرح های توجهی و قابل دفاع برای طرح های جدید بسیار ضروری است.
وی یادآور شد: پارسال تعاونی های استان از محل منابع بانک توسعه تعاون مبلغ 60 میلیارد ریال، صندوق کارآفرینی امید 21 میلیارد ریال، طرح رونق تولید منابع کارگروه رفع موانع تولید 32 میلیارد ریال و از محل طرح مشارکت روستاییان به مبلغ سه میلیارد ریال بهره مند شده اند.
معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه 47 تعاونی استان از این تسهیلات برخوردار شدند افزود: 24 میلیارد ریال از این منابع با نرخ سود چهار تا هشت درصد به تعاونی های استان پرداخت شد.
وی همچنین از ابلاغ منابع قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر با نرخ سود 6 درصد و بازپرداخت 6 ساله به زودی خبر داد.
وی تاکید کرد: برای رونق بخش تعاون و مشارکت مردم در اقتصاد نیازمند توجه به رویکرد دارایی مبنا و استفاده از منابع و سرمایه های مردمی در اقتصاد هستیم.
سروری خواستار توجه و ایجاد فرهنگ مناسب برای حضور آحاد مردم در سرمایه گذاری و مشارکت در اقتصاد شد.
وی با اشاره به پیش بینی سهم 25 درصدی بخش تعاون از اقتصاد در برنامه ششم توسعه گفت: با تجمیع سرمایه های خرد از طریق بخش تعاون و تزریق هدفمند منابع بانکی ارزان قیمت بانکی به طرح های دارای اولویت اقتصادی می توان جهش خوبی در ایجاد بنگاه های خرد و متوسط و تحقق سهم بخش تعاون را میسر کرد.
وی همکاری و مشارکت نظام بانکی را در این عرصه موثر توصیف کرد و یادآور شد: امید است در سال تولید و اشتغال توجه به حل مسائل و مشکلات بنگاه های اقتصادی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
748 هزار و 416 نفر در 992 تعاونی فعال خراسان جنوبی عضویت دارند که از این تعداد 100 هزار و 919 نفر زن و بقیه مرد هستند.
با ایجاد این تعداد تعاونی فعال زمینه اشتغال 11 هزار و 917 نفر در بخش تعاون فراهم شد.
مجموع سرمایه گذاری در تعاونی های استان که با 14 گرایش فعالیت دارند، 285 میلیارد و 623میلیون ریال است.
بیشترین تعداد تعاونی های استان به ترتیب با 321 شرکت مربوط به خدمات، 190 مورد تعاونی های صنعتی و 176 مورد مربوط به تعاونی های بخش کشاورزی است.
تعاونی سهام عدالت و تامین نیاز صنوف خدماتی هر یک با هشت مورد کمترین تعداد شرکت های تعاونی استان را تشکیل می دهند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7557*3028*خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.