استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: باید در قالب طرح استاد شاگردی 28 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در کارگروه اشتغال استان با اشاره به این‌که تسهیلات سرمایه در گردش باید برای واحدهای تولیدی مشکل‌دار اعطا شود، گفت: ایجاد اشتغال در قبال اعطای تسهیلات سرمایه در گردش بسیار محدود است، بلکه این امر تنها در راستای تثبیت اشتغال موثر است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم مرتفع کردن موانع قانونی طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی، ادامه داد: ضروری است تا اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در راستای اجرای این طرح با اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، اتحادیه‌ها و خانه صنعت، معدن و تجارت استان مشارکت کند؛ چراکه مشغول بودن 305 نفر در قالب طرح مهارت آموزی در محیط کار حائز اهمیت است.
همچنین در ادامه این جلسه، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان این‌که در نگاه به کار و کارآفرینی ضعف وجود دارد، گفت: باتوجه به این‌که دنیا به سمت فروشگاه‌های اینترنتی و زنجیره‌ای می‌رود، باید نگاه به فرهنگ کار و کارآفرینی و در کنار آن نیز بازاریابی تقویت شود.
شهاب الدین بی‌مقدار افزود: اشتغال فارغ التحصیلان بیکار اصلی‌ترین دغدغه مردم است؛ بنابراین باید آموزش‌ها متناسب با نیاز های روز جامعه باشد و از سویی تقویت کارفرما در دستور کارقرار گیرد.
وی گفت: باید زمینه را برای ایجاد اشتغال پایدار فراهم کنیم نه این‌که تسهیلات را به واحد ها اعطا کرده و ادعا کنیم که 50 هزار شغل ایجاد کردیم؛ باید اجرای چنین طرح ها را در اولویت قرار دهیم؛ علاوه بر اینکه اشتغال به صورت مستقیم ایجاد می‌شود، برای چندین نفر به صورت غیرمستقیم نیز اشتغال فراهم می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.