مهدی فاضلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نرخ این تسهیلات ١٨ درصد است که با توجه به مرزی و محروم بودن منطقه نهبندان، متقاضیان از یارانه هفت درصدی به شرط ایجاد اشتغال طبق ارائه لیست بیمه تامین اجتماعی و تایید آن سازمان و دستگاه اجرایی مربوط برخوردار می شوند.
وی با اشاره به پیش بینی شغل ایجاد شده گفت: تعهد ایجاد اشتغال از این منابع ٤٠٥ نفر است که این اعتبار به رسته های طرح تکاپو ( رشته های مزیت دار اعلام شده در استان ) مانند صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، حمل و نقل، صنایع دستی و گردشگری و فناوری اطلاعات قابل پرداخت است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهبندان اظهار کرد: چنانچه طرح مزیت داری در شهرستان به غیر از عناوین عنوان شده باشد که بتواند اشتغال بالایی ایجاد کند با تصویب کارگروه اشتغال شهرستان می تواند از این تسهیلات استفاده کند.
وی افزود: متقاضیانی می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند که در سیستم بانکی هیچ گونه بدهی نداشته باشند.
فاضلی بیان کرد: اعتبارات مذکور در چهار سرفصل سرمایه در گردش، توسعه ای در بازه زمانی زیر 6 ماه و توسعه ای در بازه زمانی بالای ٦ ماه و طرح های ایجادی تا سقف 2 میلیارد تومان قابل پرداخت است که البته مبلغ تصویب طرح ها تا سقف 250 میلیون تومان در اختیار کارگروه اشتغال شهرستان و مبالغ بالاتر منوط به تایید کارگروه اشتغال است.
وی گفت: مدت بازپرداخت تسهیلات طبق ضوابط شورای پول و اعتبار به تفکیک هر طرح خواهد بود.
شهرستان نهبندان با بیش از 59 هزار نفر جمعیت، 26 هزار کیلومترمربع مساحت و بیش از 100 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
شهر نهبندان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7216*3028*خبرنگار- ابوذر تاجری * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.