به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز چهارشنبه در هفتمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: یکی از برنامه های دولت برای ایجاد اشتغال طرح کارورزی است و سهمیه استان سمنان در این طرح یکهزار و 914 نفر تعیین شده است.
وی افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار و ایجاد انگیزه کار آفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان را از اهداف اجرای این طرح ذکرکرد و اظهارداشت : کمک هزینه آموزشی کارورزی تا سقف معادل یک سوم دستکم دستمزد قانون کار است که توسط دستگاه ناظر پرداخت می شود و اگر کارفرمایان بعد از کارورزی فرد کارورز را جذب کنند، 2 سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایان معاف می شوند.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد : باید تلاش کنیم تا افراد مهارت دیده نسبت به افراد فاقد مهارت بیشتر جذب بازار کار شوند و در این زمینه سازمان فنی و حرفه ای باید جدی تر در این زمینه ورود پیدا کند.
خباز یادآور شد : ایجاد اشتغال واقعیت بسیار دشواری است که علاوه بر حمایت دولت ، نیازمند همراهی همه جانبه دستگاه های اجرایی به ویژه بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار است.
استاندارسمنان تصریح کرد : امروز همه ما باید تلاش کنیم مهارت را در بین جوانان و کشاورزان ارتقاء دهیم تا علاقه برای انجام کارهای دستی و سپس تولید افزایش پیدا کند و در این صورت می توانیم موفقیت های بیشتری در زمینه اشتغال زایی به دست آوریم.
وی اضافه کرد : از هر فکر و اندیشه ای که دل در گرو سربلندی کشور و ایجاد اشتغال نسل جوان و اصلاح امور دارد، استقبال می کنیم چرا که شعار سال جاری، اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است.
در این نشست علاالدین ازوجی مشاور وزیر و مدیرکل دفترتوسعه،اشتغال و سیاستگذاری بازار کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، محمد همتیان معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری،اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، 65 درصد جمعیت استان سمنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی است و سهم اشتغال استان در بخش خدمات حدود 48 درصد، در بخش صنعت و معدن حدود 37 درصد و در کشاورزی حدود 15 درصد است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت و هزار و 700 واحد صنعتی و تولیدی دارای پروانه بهره برداری است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.