به گزارش ایرنا، علی ربیعی شامگاه چهارشنبه در حاشیه سفر به سلماس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه در دوره های قبل نگاه مناسبی به بخش اشتغال فراگیر نشده و سرمایه گذاری ها به درستی انجام نشده است، ادامه داد: سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری راهکاری برای رونق تولید و ایجاد اشتغال است.
ربیعی با بیان اینکه باید به فهم مشترکی از موضوع اشتغالزایی و بیکاری برسیم، ‌تاکید کرد: دیدگاه استراتژیک باید به مقوله اشتغال داشته باشیم و توزیع منابع مالی به تنهایی پاسخگوی رفع معضل بیکاری نیست.
وی هدف از سفر خود به سلماس را ارتقای درمانگاه تامین اجتماعی به پلی کلینیک تخصصی و بازدید از واحدهای صنعتی درب ضد سرقت فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی این شهرستان اعلام کرد و افزود: اعتبار لازم برای جذب نیرو و پزشک متخصص پس از ارتقا این درمانگاه به پلی کلینیک تامین شده است تا کارگران و بازنشستگان بتوانند از خدمات بهتر و بیشتر این مجموعه بهره ببرند.
وی با بیان این که در سال 93 در حالی دولت تدبیر و امید کلید احداث این مجموعه را رقم زد که وضعیت خدماتی و درمانی در این مجموعه مناسب یک شهرستان 200 هزار نفری نبود و هم اکنون تعداد تخصص های بکارگیری شده در این پلی کلینیک از 6 متخصص به 21 متخصص افزایش یافته است .
وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این پلی کلینیک تخصصی، یک تحول اساسی در ارائه خدمت درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سلماس صورت می گیرد، افزود: این مرکز درمانی با زیربنای سه هزار و 115 مترمربع به بخش های پزشکان عمومی، متخصص، داروخانه، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، رادیولوژی، سونوگرافی و گچ گیری مجهز است و روزانه یکهزار مورد مراجعه به این درمانگاه صورت می گیرد.
ربیعی در بازدید از واحدهای تولیدی این شهرستان نیز گفت: سلماس با وجود واحدهای تولیدی در زمینه صنایع غذایی، محصولات بتنی و نیز به علت وجود معادن مختلف ظرفیت زیادی برای توسعه اشتغالزایی دارد.
وی افزود: این شهرستان در تولید درب های صنعتی و ضد سرقت به پایگاه و قطب تولید این محصول در کشور تبدیل شده و در 30 واحد تولیدی درب های صنعتی و ضد سرقت این شهرستان برای سه هزار و 500 نفر زمینه اشتغال ایجاد شده است.
وی باتاکید بر افزایش تعداد بازارچه اهی رسمی در مناطق مرزی افزود: استراتژی دولت جلوگیری از قاچاق است و در این مسیر باید مردم محلی بتوانند با کارها و صنایع خرد تجارت را در نوار مرزی رونق دهند.
ربیعی افزود: منطقه مرزی سلماس نیز مانند سایر مناطق مرزی تقویت می شود تا کارهای رسمی و مبادرت های مرزی که به صورت خرد صورت می گیرد، به معیشت مردم کمک کند.
به گزارش ایرنا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر روز گذشته /چهارشنبه/ وارد آذربایجان غربی شد و در شهرستان های سلماس و پیرانشهر حضور یافت. ربیعی تا ساعتی دیگر در شورای اداری این استاندر ارومیه حضور می یابد.
‏‎7156/ 3072
** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.