مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان غربی از تعداد  یک میلیون و ۱۴۵ هزار  بیمه شده تامین اجتماعی در آذربایجان غربی خبر داد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، مقصود مقدمی کیا در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز به مناسبت هفته تامین اجتماعی ودر خصوص عملکرد این سازمان طی سال گذشته در سالن جلسه اداره کل تامین اجتماعی برگزار شد با اعلام این خبر گفت: حدود ۵۵ درصد از آحاد مردم در سطح کشور، ۳۷ درصد از جمعیت استانی به تعداد یک میلیون و ۱۴۵ هزار نفر و ۵۹ درصد از جمعیت شهری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
وی ادامه داد: اهداف عملکردی این سازمان در سه بخش کارفرما، بیمه شده و دولت به دنبال ایجاد محیطی سالم برای کار ، تولید بیشتر با ضایعات کمتر از منظر کارفرما، جلوگیری از فقر، تقویت عزت نفس از منظر بیمه شده و توسعه امنیت اقتصادی و تولید ناخالص ملی بیشتر از منظر دولت بوده است.
مقدمی کیا با بیان اینکه در سال جاری و با شعار تولید واشتغال، سازمان تامین اجتماعی ماموریت هاو اهداف پیچیده تری خواهد داشت تصریح کرد: هیچ تولید و اشتغالی در سطح کشور بدون در نظر گرفتن تامین اجتماعی مفهومی ندارد و در این راستا نیز این سازمان در تمامی کارگروه های تولید و اشتغال استان عضو بوده و فعالیت میکند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار نفر در استان بیمه شده اصلی و تبعی و ۴۷ هزار مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند همچنین، ۴ شعبه اقماری، ۹ کارگزاری، ۳ مرکز مشاوره و ۱۶ شعبه بیمه تامین اجتماعی استان در حال فعالیت بوده و در این بین سه شهرستان اشنویه، شوط و پلدشت فاقد شعبه هستند.
وی در خصوص فعالین در تامین اجتماعی استان و اخذ رتبه های برتر این سازمان در ارزیابی عملکرد با سایر استان ها اذعان کرد: تعداد کارکنان در سطح استانی ۵۱۹ نفر بوده و از این میان حدود ۵۰ درصد از نیروهای مارا زنان تشکیل می‌دهند همچنین، این سازمان توانسته است در سال های ۹۳، ۹۴و ۹۵ به ترتیب رتبه های ۵، ۲ و ۲ کشوری را اخذ نماید.
مقدمی کیا توسعه سازمانی، پاسخگویی و ارتقا کیفیت خدمات را از مهم ترین اهداف سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت: در افق ۱۴۰۴ نیز پویایی، پایداری، چابکی و سرآمدب در پاسخگویی از دیگر اهداف مهم و پیش بینی شده این سازمان است.
مدیر کل تامین اجتماعی آذربابجان غربی اظهار کرد: افزایش ۱۱ درصدی کل پرونده مستمری بگیران استان، افزایش ۸۰ درصدی فعالیت های بازرسی انجام شده، راه اندازی طرح SSN(شماره تامین اجتماعی انفرادی)، دریافت کلیه پرداختی های حق بیمه کارفرمایان بصورت الکتریکی ، بخشی از اقدامات این سازمان در سال ۹۵ بوده است .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.