به گزارش ایرنا،بهنام بهداروند روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فردیس برگزار شد، با اشاره به آشنایی جوانان با شرایط و مختصات امروزی بازار کار افزود: زمانی که جوانان متقاضی کار به امید شغل پشت میزی باشند از مواجه با بازار کار واقعی رویگردانی می کنند که به نتیجه درستی نخواهیم رسید.
وی اظهار داشت: بسیاری از متقاضیان در جستجوی شرایط کاری دفتری اداری و دولتی هستند چرا که تصور و مدل ذهنی جاری در الگوهای تربیتی خانواده ها همانا کار دولتی بوده و قطعا دولت امکان گسترش پرسنلی ندارد.
بهداروند گفت: طرح کارورزی مشوقی برای تحرک بخشی به بازار کار بوده و متقاضیان که تجربه را با هزینه دولتی تجربه کرده و شرایط اشتغالاشان را تسهیل می کند.
وی اظهار داشت: اداره ،تعاون کار و رفاه شهرستان فردیس آماده هرگونه پاسخگویی و همکاری با متقاضیان شغل و کارفرمایان دارد.
وی به برگزاری کارگاه آموزش تعاون با همکاری دانشگاه علمی کاربردی میثاق فردیس با رویکرد ایجاد بستر اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری شهرستان فردیس اشاره کرد و گفت: مقرری بگیران بیمه بیکاری از یک سو با توجه به سابقه کاری مناسب پتانسیل مناسبی جهت اشتغال دارند از سوی دیگر بار اقتصادی بالایی را به سازمان تامین اجتماعی تحمیل می کنند.
وی تصریح کرد: با اجرای این طرح در فردیس امکان اشتغالشان در قالب شرکتهای تعاونی میسر می شود.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردیس با اشاره به سهم تخصیصی 25 درصد در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جهت بخش تعاون گفت: تعاون عدالت بخش ترین ساختار اقتصادی موجود در کشور است و می تواند علاوه بر کاهش فاصله طبقاتی به کاهش نرخ بیکاری کمک شایانی نماید .
بهداروند افزود :ثبت شرکت در قالب شرکت تعاونی دارای مزایای بسیار قانونی از جمله معافیتهای مالیاتی است همچنین گستره کاملی از فعالیتهای اصناف و صنعت و خدمات می تواند در قالب شرکت تعاونی ثبت شود.
وی یادآور شد: اداره تعاون ، کارو رفاه اجتماعی شهرستان فردیس آمادگی کامل برای تشکیل شرکت هایی از این قبیل در شهرستان را دارد.
در این نشست پس از اظهار نظر مسئولان در این حوزه مقرر شد امکان سنجی اشتغال بخشهای مختلف صنوف در دستور کار قرار گیرد و همچنین با همکاری آموزش و پرورش ، دانشگاه ها ، موسسات اشتغال و بازار کار جهت دانشجویان و دانش آموزان دبیرستانی با رویکرد آشنایی جوانان با شرایط بازار کار موجود برگزار شود.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.