به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) افزود: مسلما پشتیبانان آنها هم چه کسانی که به طور مستقیم و چه کسانی که سکوت کردند و بی تفادت بودند، در جنایت آنها سهیم خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: این روند در فاجعه عاشورا هم کاملا مشهود بود، عده ای در سپاه دیکتاتوری یزید فعالیت، عده ای در کوفه و عراق سکوت کردند و عده ای هم در حجاز بی تفاوت ماندند که براساس این ظلم و پشتیبانی، حسین (ع) و یاران پاکش به شهادت رسیدند.
امام جمعه بیرجند گفت: امروز جهان به صورت یک دهکده در آمده است و هرگونه سکوت و بی تفاوت بودن کشورها بر ظلم و جور استکباریان همانند پشتیبانی بر عمل زشت آنها خواهد بود و بر ظلم آنها شریک خواهند شد.
وی تصریح کرد: مردم ایران در راهپیمایی 13 آبان (فردا) با حضور گسترده و حماسی خود با شعارهای ضد استکباری عمل زشت ظالمان را محکوم خواهند کرد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: قیام امام خمینی (ره) با آمادگی و آگاهی کامل بود و ایشان در کتاب کشف الاسرار که در دوران نوجوانی نوشته بود از وقوع این انقلاب خبر داد.
وی گفت: امام راحل به آینده بصیر بود و در کتابی به نام حجاب القلوب که هزار سال پیش نوشته شده بود، در حدیثی نقل شده که کسی از فرزندان ما «و موید و من الله و اسمه روح الله» علیه ظلم و جور قیام می کند و زمینه را برای ظهور امام زمانش فراهم خواهد کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در تمام جبهه هایی که به وجود می آید چه سیاسی باشد و چه اجتماعی و نظامی افرادی این جبهه ها را پشتیبانی می کنند و حق یا باطل بودن بستگی به نوع آن جبهه دارد.
وی بیان کرد: برای مثال وقتی سربازی گلوله ای را شلیک می کند 9 نفر او را پشتیبانی می کنند در غیر این صورت او نمی تواند هیچ شلیکی بکند.
وی با بیان اینکه در جبهه های سیاسی همین امر صورت می گیرد افزود: ظلم و ستمی که امروزه استکبار جهانی بر مردم مظلوم و بی پناه جهان روا می دارد هم برگرفته از پشتیبانی افراد یا گروهی است که آنها را برای انجام این ظلم و جور همراهی می کنند.
سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358، تبعید حضرت امام خمینی (ره) از ایران به ترکیه در سال 1343، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز از مناسبت های 13 آبان است که امسال با روز شنبه (فردا) همزمان شده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215*3028* خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.