عبدالحسین سجادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود امسال 18 هزار تن زرشک تر از باغ های شهرستان قاینات برداشت شود.
وی با بیان اینکه 10 هزار کشاورز قاینات در زمینه تولید زرشک فعالیت دارند گفت: برداشت زرشک از اواسط مهر آغاز می شود و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.
وی بیان کرد: به دلیل شرایط خاص آب و هوایی منطقه و اختلاف زیاد دمای شب و روز در اوایل پاییز، محصول زرشک منطقه قاینات از کیفیت عالی و رنگ خوبی برخوردار است.
مدیر جهاد کشاورزی قاینات افزود: در راستای مدیریت مصرف آب با توجه به خشکسالی های اخیر، در چند سال گذشته حدود 200 هکتار از باغ های زرشک منطقه زیرپوشش شبکه های آبیاری تحت فشار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در سال های اخیر محصول زرشک علاوه بر عرضه به صورت خشک به صورت تازه خوری نیز در بازار عرضه می شود گفت: از زرشک تازه برای تهیه شربت، مربا و چاشنی انواع غذاها استفاده می شود.
سجادی اظهار کرد: با حمایت های جهاد کشاورزی واحدهای فرآوری زرشک شامل کارخانه تولید کنسانتره زرشک، کارخانه تولید شربت زرشک، واحد خشک کن زرشک و واحد بسته بندی و صادرات زرشک در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی این محصول فعال هستند.
وی توزیع 500 کیلوگرم انواع ریزمغذی بین زرشکاران، انجام آنالیز خاک، انجام 15 هکتار هرس الگویی و برگزاری کلاس های آموزشی را از جمله خدمات جهاد کشاورزی به زرشکاران قاینات بیان کرد.
شهرستان قاینات در شرق ایران قرار دارد و از شرق به شهرستان زیرکوه و از شمال به خراسان رضوی، از غرب به شهرستان سرایان و از جنوب به شهرستان های درمیان و بیرجند محدود است.
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 110 کیلومتری بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028* خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.