محمد مالکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 380 هکتار از اراضی شهرستان نهبندان زیرکشت محصول خرماست که از این مقدار 285 هکتار بارور است.
وی پیش بینی کرد که امسال 627 تن خرما به ارزش 2 میلیارد و 194 میلیون تومان در این شهرستان برداشت شود.
وی گفت: بیشتر باغ های خرما شهرستان نهبندان در روستاهای دهسلم، بندان و چاهداشی وجود دارد که 320 بهره بردار در زمینه تولید این محصول فعالیت دارند.
مدیر جهاد کشاورزی نهبندان افزود: برداشت خرما از اواسط مرداد شروع شده که تا اواسط مهر ادامه دارد و بیشتر خرمای تولید شهرستان در داخل استان به مصرف می رسد.
وی کبکاب، زاهدی، مضافتی، ارقام محلی، خاره خوش و پرکو را از مهمترین ارقام تولیدی خرمای نهبندان ذکر و بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی خاص نهبندان خرما یکی از محصولات مزیت دار است.
مالکی از برداشت محصول زیتون در نهبندان نیز خبر داد و گفت: 320 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان در منطقه چاهداشی و دشت محمد آباد زیرکشت زیتون است که از این سطح 142 هکتار بارور است.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود در سال جاری 56 تن زیتون و 6 هزار و 300 کیلوگرم روغن به ارزش 280 میلیون تومان از باغهای نهبندان استحصال شود.
وی زرد، روغنی، کروناکی و آربیکین را از ارقام زیتون نهبندان نام برد و گفت: خشکسالی های چندین ساله و عوامل محیطی مانع پیشرفت و توسعه این محصول در شهرستان شده است.
نهبندان مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
شهرستان نهبندان با بیش از 59 هزار نفر جمعیت و 26 هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.