عبدالحسین سجادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون سه درصد سطح زیرکشت محصول زعفران استان متعلق به قاینات است و پیش بینی می شود امسال 17.5 تن زعفران خشک در این شهرستان برداشت شود.
وی با بیان اینکه 12 هزار و 850 کشاورز در زمینه تولید زعفران قاینات فعالیت دارند گفت: از اواخر مهرماه کار برداشت این محصول آغاز می شود و تا اوایل آذرماه ادامه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی قاینات بیان کرد: هم اکنون در این شهرستان تعداد چهار واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در زمینه فرآوری و بسته بندی زعفران فعال است.
وی توزیع یکهزار کیلوگرم ریزمغذی بین کشاورزان برای تقویت پیاز زعفران، بازدید سایر کشاورزان از مزرعه کشاورز نمونه شهرستان، برگزاری چهار کلاس آموزشی و ترویجی برای زعفران کاران را از مهمترین خدمات ارائه شده به کشاورزان برای افزایش بهره وری و تولید محصول زعفران ذکر کرد.
سجادی اظهار کرد: امسال حدود پنج هکتار از اراضی زعفران شهرستان قاینات زیر پوشش آبیاری بارانی قرار گرفت که این روش باعث افزایش عملکرد و کاهش مصرف آب می شود و اجرای این روش آبیاری به سایر زعفران کاران نیز پیشنهاد می شود.
وی کم آبی و شور شدن منابع آبی که توسعه کشت زعفران را با مشکل مواجه کرده و گزارش آفت کنه زعفران را از مهمترین مشکلات زعفران کاران شهرستان بیان کرد.
چهار هزار و 492 هکتار از اراضی شهرستان قاینات زیر کشت زعفران است و رتبه نخست تولید زعفران را در خراسان جنوبی دارد.
شهرستان قاینات در شرق ایران قرار دارد و از شرق به شهرستان زیرکوه و از شمال به خراسان رضوی، از غرب به شهرستان سرایان و از جنوب به شهرستان های درمیان و بیرجند محدود است.
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 110 کلومتری بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028* خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.