به گزارش روز شنبه اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد مهدی مروج الشریعه که در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان سخن می گفت، افزود: با شرایط نقدینگی کشور باید به این سمت حرکت کرده و این امر مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی اظهار کرد: یکی از ارکان توسعه استان ها منوط به سرمایه گذاری خارجی است، در عین حال باید از سرمایه گذاری شرکت های بزرگ کشور همچون ایمیدرو، ایدرو، بنیاد برکت، آستان قدس و ... برای توسعه استان حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.
مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه سرمایه گذاران خارجی دروازه های جدیدی را برای عرضه محصولات و تولیدات ما برای توسعه صادرات خواهد گشود گفت: یکی از ظرفیت های مهم در این زمینه، استفاده از توان شرکت های دانش بنیان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ضمن تشکر از سرمایه گذاران داخلی و بومی و اینکه باید با اولویت تمام از آنان حمایت شود تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود ممکن است در فروش محصولات خود در داخل با مشکلاتی مواجه باشند؛ بنابراین استفاده از توان بازاریابی سرمایه گذاران خارجی برای فروش و صادرات محصولات تولید شده در داخل می تواند یکی از راه حل های موجود در این زمینه باشد.
مروج الشریعه راه تلفیق هوشمندانه این امر را بکارگیری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: با استفاده از راهبردهای کلان اقتصاد مقاومتی می توان به طرز هوشمندانه و عالمانه این را با یکدیگر تلفیق نموده بگونه ای که بتوان هم از سرمایه های داخلی و هم از سرمایه گذاری خارجی به نحو مطلوب و مناسب بهره گرفت.
وی بر لزوم پیگیری امور در جذب سرمایه گذار تاکید کرد و گفت: برای جذب سرمایه گذار خارجی باید به انسجام اطلاعات، نظم کاری و پیگیری توجه زیادی شود، به ویژه اینکه امروز پیگیری امور به عنوان یک اصل مهم علمی مورد توجه است بگونه ای بدون پرداختن به آن کاری انجام نخواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی فعال سازی مرکز حمایت از سرمایه گذاری خارجی را با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه های اجرایی مورد تاکید قرار داد و افزود: دستگاه های اجرایی ذیربط باید در اسرع وقت نمایندگان ثابت خود را برای حضور در این ستاد معرفی نمایند.
وی خاطرنشان کرد: نمایندگان معرفی شده باید علاوه بر فراگیری آموزش های لازم و کسب اطلاعات کافی به سایر کشورها سفر کنند و پتانسیل ها و فرصت های سرمایه گذاری و نیز روش های حمایت از سرمایه گذاران را شناسایی و آن را در راستای جذب سرمایه گذار در استان بکار گیرند.
مقام عالی دولت در استان یادآور شد: ورود سرمایه گذار خارجی به استان با وارد شدن دانش فنی، سرمایه، تکنولوژی، تجربه یا تلفیقی از همه آنان همراه خواهد بود که همه آنها برای استانی همچون خراسان جنوبی که تشنه سرمایه گذاری خارجی است لازم و ضروری است.
وی ضمن تاکید بر خلق مزیت در استان در حوزه های مختلف در راستای جذب سرمایه گذار خارجی گفت: باید از مزیت های موجود استان نیز برای جذب سرمایه گذار استفاده شود چرا که یکی از مهمترین راه حل های کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار در استان توسعه سرمایه گذاری خارجی است.
مروج الشریعه با بیان اینکه مزیت های سرمایه گذاری خارجی تنها به کشور افغانستان محدود نشود افزود: با توجه به زیرساخت های مناسبی که از حیث وجود فرودگاه بین المللی و... در استان وجود دارد باید از ظرفیت های سایر کشورهای منطقه و همسایه نیز استفاده شود.
وی موضوع شبکه سازی مشاغل خانگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: احاطه بر قوانین و مقررات مربوط به رفع موانع تولید و سایر قوانین مربوطه می تواند مدیران و دست اندرکاران را در امر سیاست گذاری و تصمیم گیری کمک کند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
دریافت و انتشار: رسول محمدحسنی
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.