حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، روز چهارشنبه در جمع ائمه جماعات و مدیران کانون فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، افزود: مسجد باید مکان مبارزه با مفاسد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشد و مسلما آوازه پیروزی های مسلمانان در صدر اسلام، برگرفته از همین مقوله بوده است.
وی ادامه داد: تنها راه رهایی از جور و ظلم ستمکاران توجه به مسجد است زیرا تفکر عدالت محوری که در مسجد تقویت شود خواهد توانست با ظلم مبارزه کند زیرا مسجد محل محراب است و محراب به معنای مبارزه است.
امام جمعه بیرجند اظهار کرد: تنها راه نجات بشر برگشت به دین حق است که از مسجد شروع شده و باز هم باید از همان مکان از سر گرفته شود و این در حالی است که شهدا و امام شهیدان این راه را فراهم کردند و ما هم باید ادامه دهنده راه و آرمان های آنها باشیم.
وی با بیان اینکه تنها راه آزادی و قرار گرفتن در فضای الهی رهایی از هوای نفس است، افزود: انسان اگر گرفتار حرص، حسد و مسایل زمینی شود نخواهد توانست نماز را معراج قرار دهد مگر اینکه در محراب با نفس بجنگد و به معراج برسد.
به گفته وی فعالان حوزه نماز باید بکوشند تا دنیا را از خواب غفلت بیدار کنند و آنها را از ظلم و ستم برهانند و تنها راه آن ساختن مسجدی حاوی تمام علوم و نیاز های دنیوی و اخروی انسان است.
وی ادامه داد: مسجد باید پاسخگوی تمام نیاز های انسان باشد پس نسخه مسجد باید جامع پیچیده شود و همانند مسجدهایی که ابوذر و سلمان فارسی ساختند در تمام مسایل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وظیفه خود را بداند و حرفی برای گفتن داشته باشد.
به گفته وی، در طول زمان به دلیل انزوای اسلام حقیقی و سلطه ظلم و ستم جایگاه جامع مساجد تحت تاثیر قرار گرفت و امروز آثارش در سطح جهان کاملا مشهود است و مردم مظلوم میانمار، نیجریه، یمن و ... به شدت از آن رنج می برند.
وی در ادامه تصریح کرد: انسان موجودی نامحدود است و زندگیش همانند سایر موجودات نیست پس متولیان امر باید مسجدی بسازند که اسلام را احیا کنند زیرا رشد و تعالی انسان ها در دین است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215* 6054* خبرنگار-محمدرسول ابراهیمی اسفدن* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.