در این چند روز اخیر آدم‌هایی را می‌بینیم در خیابان‌ها که مشتاقانه اسم کاندیدای ریاست جمهوری مورد نظر خود را فریاد می‌زنند، ستادهایی را مشاهده می‌کنیم که با پذیرایی از جوانان برای خود، حامی جذب می‌کنند، سالن‌های همایش شهر مملو از طرفداران رنگ‌ها هستند؛ این مردم از کاندیداهای ریاست جمهوری چه انتظاراتی دارند؟.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، هریک از اقشار مختلف مردم بر اساس نیازها و مشکلات خود کاندیدایی را انتخاب کرده و به او رأی می‌دهند،  در این گزارش سعی بر این است انتظارات اقشار مختلف مردم از رئیس جمهور آینده را منعکس دهیم.     دولت نباید اشتغال زایی مستقیم داشته باشد پس خلاقیت جوانان ما کجاست؟ 
یک مدرس دانشگاه در خصوص بیکاری‌هایی که در جامعه، فارغ التحصیلان از بیداد می‌کنند، بیان کرد: من از فارغ التحصیلان جوان انتظار دارم از دولت شغل و حقوق ثابت نخواهند، بلکه از شرایط و بسترایجاد شده توسط دولت به نحو احسن برای ظهور استعدادهای خود  در راستای اشتغال استفاده نمایند.
وی ادامه داد: فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها باید با استفاده از خلاقیت و نوآوری، ایجاد کسب و کار کرده و به عنوان کارفرما برای چند نفر دیگر هم اشتغال‌زایی کنند. 
این استاد دانشگاه در خصوص انتظارات خود در از رئیس جمهور آینده عنوان کرد: فرد انتخاب شده باید جامعه را به سمت منطق ببرد و به نظر من مشکل ما بیکاری و اشتغال نیست بلکه مشکل ما در جامعه، نظام آموزشی و تربیتی  است که نمی‌توانند انسان هایی را آموزش بدهند که بر مشکلات فائق آیند . 
وی اظهار کرد: اولویت رئیس جمهور آینده باید تقویت زیرساخت‌های اساسی نظام آموزشی و تربیتی باشد در حالی که امروز تمام تلاش نظام آموزشی ما  تولید انسان‌هایی با مدارک بالا ولی با توان پایین  است . 
کنعانی به عنوان یک فرد دانشگاهی عنوان کرد: اگر نظام آموزشی و تربیت در عمل و رسالت خود یعنی تربیت انسان‌های توانمند و متفکر عمل می کرد، امروز وضعیت ما این نبود . 
وی ادامه داد: اصلاحات اساسی در نظام آموزشی و نظام عالی دانشگاهی در کوتاه مدت ممکن نیست ولی با ادامه‌ی این فرایند معیوب در نظام آموزشی و تربیتی وضعیت ما را بدتر خواهد کرد و مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی که جامعه درگیر آن است فقط با استفاده از افراد توانمند در عرصه‌ی مدیریتی و اجرایی، قابل حل است .     انتظارات یک دکتر از رئیس جمهور آینده 
محمد اسماعیل حجازی در این خصوص عنوان کرد: رئیس جمهور آینده در حد ممکن و مقدور باید پاسخگوی انتظارات ملت از هر قشری در جامعه باشد. اولین انتظار هر دکتر در این جامعه دفاع ازحقوق بیماران می‌باشد . 
وی ادامه داد: مهم‌ترین انتظار قشر پزشک ایجاد تجهیزات برای درمان می‌باشد و کاهش دادن هزینه‌های سنگین از جیب مریضان از این دسته انتظارات است که خوشبختانه با طرح سلامت وضعیت به نسبت بهتر شده و ما از این موضوع خوشحال هستیم . 
حجازی در ادامه‌ی انتظارات خود و قشر پزشکان خاطرنشان کرد: حقوق پزشکان، رشد علمی و تحصیلات در ارتباطات مراکز خارجی، سازمان دانش بنیان ازاین دسته هستند که به طور خیلی جدی به حمایت دولت بستگی دارند و نیازمند این حمایت هستند .     وی در خصوص اتفاقاتی که در چندین سال پیش که خیلی جنجالی بود و پای آبروی پزشکان در میان بود بیان کرد: با تبلیغات نادرست و یا حتی شوخی کردن در صفحات مجازی به اعتماد مردم به پزشکان لطمه وارد می‌کند که عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت و باعث کم شدن اعتبار پزشک در بین مردم می‌‎شود . 
وی خاطرنشان کرد: دولت موظف به حمایت از مراکز غیر دولتی در چارچوب قانون برای ارتقای سلامت است.      

                                                                اصلی ترین مشکل جوانان بیکاریست.

خانم الهه شایانی، فارغ التحصیل رشته‌ی معماری، به نبود اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف اشاره کرد و افزود: اصلی ترین مشکل جوانان بیکاریست.
وی در خصوص مشکلات فارغ التحصیلان رشته معماری نیز گفت: متأسفانه کشورمان با رکود بازار مسکن مواجه است، از این رو مهندسان رشته‌های معماری، عمران، شهرسازی و ... با مشکل جدی بیکاری مواجه هستند. 
وی تأکید کرد: شاید تحصیل کرده ها راهی برای نجات از این رکود داشته باشند، اما پیمان کارهای ساختمان، بساز بفروش، شرکت‌های ساختمانی و تعداد زیادی کارگر در شاخه‌های مختلف ساختمان چه می‌شود؟ آیا این تعداد از مردم بیکار شوند بیکاری بیداد نمی‌کند در جامعه؟ 
شایانی ادامه داد: کار ساخت و ساز ساختمان اگر رونق داشته باشد بسیاری از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد و دولت برای حمایت این افراد بیکار حداقل کاری که می‌تواند انجام دهد امکاناتی مانند وام فراهم کند که برای ظهور استعداد و اشتغال زمینه‌ای شود . 
وی تاکید کرد: تعداد زیادی از فارغ التحصیلان هستند که از لحاظ مالی پشتیبان ندارند و متأسفانه بدون پول امکان به انجام کاری نیست؛ حمایت می‌خواهیم فقط همین .        پیشرفت، آنجاییست که به جوانان اعتماد می‌شود 
خانم بخشایش دانشجوی دانشگاه تبریز در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور آینده، اظهار کرد: جامعه ی ما جوانانی با  استعداد دارد که کافیست به آنان اعتماد کرده و کارها را به دست این جوانان بسپارند و خو،د نظاره گر آن باشند، یقیناً این اعتماد، نتیجه مطلوبی به دنبال خواهد داشت. 
وی گفت: جامعه ی ما استعداد هایی را پرورش داده که اسم این افراد در جهان ورد زبان همه شده است؛ چرا باید فقط کاستی‌ها را ببینیم؟ چرا با وجود این همه زیبایی در جامعه، فقط دوست داریم نداشته‌هایمان را گردن دیگران بی‌اندازیم؟ 
این دانشجو در ادامه‌ی صحبت هایش بیان کرد: از رئیس جمهور آینده درخواست حمایت دارم؛ حمایت جوانانی که شاید شرایط درس خواندن و به مراتب بالا رسیدن ندارند و گرفتن دست این جوانان یکی از بهترین عمل‌ها نزد خداست . 
وی عنوان کرد: تفریح از دیدگاه هرکس متفاوت است، اما خواستارم برای تفریحات جوانان در چارچوب قانون چاره اندیشی کنند، چرا که  تفریح برای ما نیاز است . 
وی در آخرین حرف خود بیان کرد: کاش همه ی مردم در این انتخابات با دیدی باز به پای صندوق‌ها بروند و آینده خویش را با دستان خود رقم بزنند، امید است هرچه که به صلاح کشور است، اتفاق بیفتد .
بر اساس این گزارش، کاندیداهای ریاست جمهوری باید با در نظر گرفتن مشکلات اقشار مختلف مردم برنامه ارایه داده و ان ها را اجرایی کنند تا شاهد رشد و بالندگی کشورمان در عرصه های جهانی باشیم.
گزارش از الهام حقی خبرنگار ایسنا در آذربایجان‌شرقی

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.