به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی طالبی در نخستین شورای پدافند غیرعامل شهرستان یزد با اشاره به اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل در شرایط فعلی افزود: باید هدف اصلی پدافند غیرعامل که جلوگیری از وارد شدن خسارت های مالی به تاسیسات حیاتی، حساس و مهم و تلفات انسانی که ممکن است به دنبال آن به وجود آید، مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: براین اساس می توان گفت که اهداف پدافند غیرعامل بر مبحث پیشگیری متمرکز است و از این جهت اهمیت دارد که پدافند غیرعامل را در زندگی و همه فعالیتهایمان مورد توجه قرار دهیم.
طالبی افزود: اگر نگاه پدافندی نسبت به خیلی از موضوعات داشته باشیم، در بسیاری از موارد که به صورت روزمره با آن روبه رو هستیم شرایط بهتری را تجربه خواهیم کرد.
جانشین شورای پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: باید تفاوت بین پدافند عامل و غیرعامل را باید بدانیم که پدافند عامل متکی به نیروهای نظامی است اما پدافند غیرعامل حوزه ای است که همه دستگاه ها از جمله نیروهای نظامی، غیرنظامی، دستگاه های مختلف حاکمیتی و مردم در این حوزه مشارکت دارند.

**بازیابی هویت ایرانی اسلامی در بافت تاریخی فرهنگی جهان شهر یزد
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد هم در این نشست با بیان اینکه پدافند غیرعامل و فرهنگ سازی آن باید در قالب قرارگاه دفاع فرهنگی در استان مورد توجه ویژه قرار گیرد بر لزوم بازیابی هویت ایرانی اسلامی در بافت تاریخی و فرهنگی جهان شهر یزد تاکید کرد.
محمدصادق طهماسبی گفت: برنامه ریزی ها برای تشکیل قرارگاه دفاع فرهنگی در استان با توجه به ثبت جهانی شهر یزد از سوی اداره کل پدافند غیرعامل و با همکاری اداره کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری انجام شده است و این قرارگاه در آینده ای نزدیک تشکیل می شود.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان ادامه داد: امروزه اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل بر کسی پوشیده نیست و خوشبختانه با حمایت های استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تاکنون بیش از نیمی از شوراهای پدافند غیرعامل شهرستان ها راه اندازی شده است و کارگروه های مربوط نیز با توجه به پتانسیل ها و موضوعات مرتبط به هر شهرستان در حال فعال شدن است.
طهماسبی افزود: در شورای پدافند غیرعامل استان و شهرستان ها رسالت اصلی پدافند غیرعامل یعنی تلاش برای کاهش تهدیدها و آسیب ها، ارتقای سلامت مردم و حفظ جان آنها به عنوان سرمایه های اجتماعی در دستور کار قرار دارد.
فرماندار یزد هم در این نشست گفت: با توجه به تمرکز 60 درصد جمعیت استان در مرکز استان و وجود دستگاه ها و ادارات مختلف در شهرستان یزد حوزه پدافند غیرعامل باید در این شهرستان مورد توجه جدی قرار گیرد.
مصطفی سالاری ادامه داد: ضرورت دارد، ملزومات پدافند غیرعامل در همه پروژه های عمرانی شهر یزد رعایت شود تا آسیب ها و تهدیدهای متصور کاهش یابد.
وی بر راه اندازی و فعال سازی کارگروه های هشت گانه مرتبط با حوزه پدافند غیرعامل در آینده ای نزدیک تاکید کرد.
2088*2047* دریافت کننده: کبری دانشی دهج ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.