محمد مهدی مروج الشریعه سه شنبه شب در جلسته ستاد سرمایه گذاری استان افزود: باید مسیر جذب سرمایه گذاری خارجی در استان تسهیل شود تا با همکاری بخش خصوصی فضا برای سرمایه گذاری در استان فراهم شود.
وی گفت: خراسان جنوبی دارای ظرفیت های و پتانسیل های زیادی از جمله در حوزه انرژی های نو، کشاورزی، معدن و غیره است.
وی ادامه داد: اگر قرار است تلفیق مناسبی بین توان های داخلی و استفاده از توان های خارجی داشته باشیم اصول آن اقتصاد مقاومتی است، از توان شرکت های دانش بنیان باید استفاده کرد.

** انسجام اطلاعاتی، نظم کاری لزوم جذب سرمایه گذار
به گزارش ایرنا مروج الشریعه اظهار کرد: انسجام بهتر اطلاعاتی، نظم کاری و پیگیری از جمله راه های موفق در جذب سرمایه گذار است.
وی یادآور شد: برای رشد و توسعه اقتصادی استان باید سرمایه گذاری های داخلی و خارجی بیشتری انجام شود و این مهم با پیگیری ها مکرر و مستدام توسط مسئولان و فعالان بخش خصوصی قابل دسترسی است.
وی از متولیان مرکز خدمات سرمایه گذاری استان خواست تا دستگاه های اجرایی نمایندگان ثابت خود را به این مرکز معرفی کنند و با راه اندازی سفرهای مختلف و متعدد پتانسیل یابی کرده و برای جذب سرمایه گذار تلاش کنند.
استاندار خراسان جنوبی افزود: کار سرمایه گذاری مستمر و مستدام است مرکز سرمایه گذاری استان باید برای ارایه پروژه های مورد نیاز تلاش کرده و از فرصت های موجود نهایت استفاده را ببرد.

** بحث کمبود آب در خراسان جنوبی جدی است
مروج الشریعه با بیان اینکه کمبود آب یکی از مشکلات عمده سرمایه گذاری در استان معرفی شده است، گفت: انتقال آب باید با روش های مختلف در استان تامین شود.
وی عنوان کرد: بحث کمبود آب در خراسان جنوبی جدی است اما برای نسل های آینده باید فکری شود، نسبت به استان های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، بدون شک این استان در اولویت انتقال آب از دریای عمان قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054* خبرنگار - رقیه محمدی * انتشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.