به گزارش ایرنا جمال عالمی نیسی دوشنبه در نخستین اجلاس استانی مجمع مدیران دبیرخانه های نظام اداری کشور در سرسرای شهید هاشمی استانداری خوزستان افزود: دستگاه های اجرایی باید در بحث سخت افزاری و نرم افزاری به گونه ای عمل کنند که طرح دولت الکترونیک به طور کامل محقق شود.
وی با اشاره به اینکه در توسعه خوزستان قدم های بسیاری برداشته شده افزود:در استان خوزستان ظرفیت های بالایی وجود دارد که تاکنون تنها نیمی از آنها مورد استفاده قرار گرفته است.
عالمی نیسی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی فعال در فناوری نیز باید در این خصوص ورود کند، گفت: یکی از اولویت های استانداری ارسال نامه های اداری از طریق دفاتر پیشخوان دولت است.
وی این امر را در راستای خدمت به ارباب رجوع دانست و یادآور شد:پیش از این طرح حذف استفاده از کپی مدارک شناسایی همچون کارت ملی و شناسنامه به صورت پایلوت در استانداری خوزستان انجام شده بود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خوزستان با اشاره به لزوم اجرایی شدن کامل طرح پنجره واحد سرمایه گذاری، گفت: این طرح در برخی استان ها آغاز شده اما در هیچکدام به صورت کامل اجرایی نشده است.
وی با بیان اینکه در این طرح 23 سازمان در قالب 150 فرآیند مشارکت دارند، یادآور شد: در شیوه سنتی بررسی تقاضاهای سرمایه گذاری مدت زمان بسیاری صرف می شود که ما به دنبال کاهش آن هستیم.
عالمی نیسی افرود: امیدواریم در هفته آینده قرارداد طرح پنجره واحد منعقد و در دهه فجر نیز در خوزستان اجرایی شود تا سرآغازی برای حرکت در مسیر توسعه باشد.

** با تفکر آنالوگ نمی توان در مسایل دیجیتال تصمیم گیری کرد
رییس پارک علم و فناوری خوزستان نیز با اشاره به اینکه دبیرخانه قلب هر سیستم اداری است، اظهار کرد: ورود فناوری به دبیرخانه ها و سپس بدنه دولت سبب ایجاد رضایت مندی ارباب رجوع، شفافیت نظام اداری و بهبود سطح خدمات شده است‌.
بابک مختاری الکترونیکی شدن دولت را شامل چهار مرحله دانست و افزود:مرحله نخست که ورود فناوری بود را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و مرحله دوم شامل ارتباط بین دستگاه های دولتی یا همان پنجره واحد است که در چهار سال گذشته شاهد توسعه این مرحله بوده ایم.
مختاری، حکمرانی الکترونیک را مرحله سوم این طرح خواند و یادآور شد: نبود موفقیت در این گذار به این جهت است که با تصمیمات آنالوگ نمی توان در حوزه دیجیتال عمل کرد.
وی راه حل جبران این عقب ماندگی را استفاده از رسانه های اجتماعی و تعامل بیشتر با مردم دانست و گفت: باید ارباب رجوع را در تصمیم گیری ها شریک کرد.
رییس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان اینکه حکمرانی الکترونیک سیاست محور مرحله چهارم این طرح است، اظهار کرد: طبق بررسی صورت گرفته 65 درصد مشاغل 2 دهه آینده وجود خارجی ندارند و این بدان معناست که باید خود را به رشد سریع فناوری برسانیم.
نخستین اجلاس استانی مجمع مدیران دبیرخانه های نظام اداری کشور به منظور توسعه و ترویج نظام اداری الکترونیکی ، تبادل اطلاعات و تجربیات و اطلاع دقیق از وضعیت فرایندها و نحوه گردش الکترونیکی مکاتبات، با حضور روسای دبیرخانه و فرمانداری ها ، سازمان ها و ادارات کل مستقر در خوزستان و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.
6037
خبرنگار: ندا رضاپور ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.