به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان لرستان در محل فرمانداری دورود افزود: برش سند اشتغال شهرستان های استان لرستان تهیه شده است و در جلسات کارگروه اشتغال استان در شهرستان ها وظایف دستگاه های مرتبط ابلاغ می شود.
وی گفت: امسال در شهرستان دورود باید هفت هزار و 690 میلیارد ریال سرمایه گذاری شود که طبق سند اشتغال درصدی از این سرمایه گذاری باید از طریق بانکها، درصدی از طریق بخش خصوصی و مابقی از طریق دولت پرداخت شود.
بازوند افزود: دستگاه های اجرایی می بایست به صورت ویژه و ماهیانه گزارش های مربوط به تعهدات خود درخصوص ایجاد اشتغال را ارائه دهند.
وی با اشاره به احداث فاز چهارم سیمان دورود گفت: مقصر اصلی اجرا نشدن این طرح شرکت سیمان فارس و خوزستان است که متأسفانه بعد از 2 سال همچنان طرح توجیهی اقتصادی خود را ارائه نداده است.
استاندار لرستاتن افزود: امید است در پی نشستی که روز سه شنبه با مسئولان شرکت شستا، فارس و خوزستان و بانک صنعت و معدن داشتیم به زودی عملیات اجرایی فاز چهارم سیمان دورود آغاز شود.
وی در خصوص احیای مجتمع صنایع غذایی گهر دورود گفت :تنها طرحی که از گروه امیرمنصور آریا در کشور به همت دادگستری و بانک ملی تعیین تکلیف شد این مجتمع بود.
استاندار لرستان با بیان اینکه احیای این طرح ها کار کوچکی نیست، افزود: اکنون که صنایع غذایی دورود راه اندازی شده اند برخی از روند کند آن گلایه می کنند که ای کاش این نقدها در زمان تعطیلی این شرکت نیز وجود داشت.
وی با بیان اینکه حدود سه سال درخصوص احیای کارخانه خمیرمایه دورود پیگیری هایی صورت گرفته که متأسفانه به نتیجه نرسیده اند، افزود: درخصوص این کارخانه و دلیل احیا نشدن آن بعد از سه سال باید کار کارشناسی و آسیب شناسی صورت گیرد.
بازوند با بیان اینکه با انتقاد مشکل اشتغال برطرف نمی شود، اظهار کرد: ایجاد اشتغال کاری سنگین و نیازمند سرمایه گذاری و برنامه ریزی دقیق است.
وی با تأکید بر اینکه مردم را نباید نا امید کرد، افزود: متأسفانه برخی ادارات و بانک ها در کار مردم سنگ اندازی می کنند که در صورت مشاهده با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
7268/3022
خبرنگار: میلاد باقری**انتشار دهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.